سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: متأسفانه مصرف کلسیم در کشور زیر 50 درصد نیاز افراد است یعنی ایرانیان کمتر از نصف نیازشان کلسیم مصرف می‌کنند.

مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تغذیه سالم برای دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت دنیا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بروز بیماری‌های خود ایمنی مانند دیابت با کمبود ویتامین D در ارتباط است و اگر در افراد کمبود این ویتامین وجود داشته باشد، ریسک بیشتری برای بروز بیماری‌ها وجود دارد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور افزود: آخرین آماری که از نظر ویتامین D داشته‌ایم آمار سال 80 است که نشان می‌دهد متأسفانه مصرف کلسیم زیر 50 درصد نیاز افراد است یعنی ایرانیان کمتر از نیمی از نیازشان کلسیم مصرف می‌کنند.

حاجی‌فرجی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود که افراد در طول روز 2 تا 3 واحد از لبنیات استفاده کنند تا کلسیم مورد نیاز بدنشان تأمین شود.

وی اضافه کرد: اگر افراد در طول روز یک لیوان شیر مصرف کنند 28 تا 30 درصد از نیاز روزانه‌شان به کلسیم تأمین می‌شود ولی متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که لبنیات کمتر از مقدار مورد نیاز استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha