چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 39632
سلامت نیوز: همان طور که کودک با در آوردن صداهای مختلف ناراحتی خود را ابراز می کند در زمان خوشحالی نیز به شادمانی می پردازد.نوزاد، خوشحالی خود را از طریق لبخند زدن نشان می دهد. در این مطلب به نقل از «ببل» به نکاتی اشاره شده است که با توجه به آن می توانید احساس نوزاد خود را تشخیص دهید.

*نوزاد در بغل احساس آرامش می کند: صورت و صدای شما باعث احساس آرامش در نوزاد می شود. شاید بی پاسخ ماندن لبخند یا زمزمه تان، شما را کمی مایوس کند اما نگاه خواب آلود کودک علامت خوبی است! در این سن نوزاد توانایی این را ندارد که بتواند احساس خوب خود را نشان دهد. بنابراین یا گریه می کند یا گریه نمی کند. هنگامی که برمی گردد و به صورت شما خیره می شود، می خواهد بگوید «زندگی خوب است»!

*از بدو تولد تا یک ماهگی:هنگامی که نوزاد بدن خود را با دست های شما تطبیق می دهد و خود را خم نمی کند، یعنی این که راحت است. در این سن هنگامی که به نیازهای وی از جمله به گریه های او واکنش نشان می دهید، به او غذا می دهید، پوشکش را عوض می کنید، او خوشحال است.

*یک تا ۳ماهگی: بین ۴تا۱۰هفتگی نوزاد به طور ارادی واکنش نشان می دهد اگر چه قبلا او می خندید اما خنده اش به علت آرامش درونی بود حالا او به طور ارادی عکس العمل نشان می دهد.

*۳تا۶ماهگی:صداها و لمس او باعث خنده کودک می شود. در ۶ماهگی او خنده صدادار می کند و از بازی هایی از قبیل «دالی کردن» به هیجان می آید.

*۴تا۷ ماهگی:با گوش دادن به صدا و آهنگ جمله شما، صداهای زیادی را یاد می گیرند و اکنون قادرند احساسشان را از طریق صدا منتقل کنند.

غان و غون کردن کودک با صدای بلند نشانگرخوشحالی از برقراری ارتباط با فرد مقابل است.

*۱۲تا۱۸ماهگی:در یک سالگی، کودک شوخی می کند و برای خنداندن فرد مقابل کارهای عجیب و غریبی مانند صحبت کردن در لیوان آب می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha