چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 39642
سلامت نیوز: مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و كنترل دیابت كشور گفت: نخستین كلینیك تخصصی ویژه بیماران دیابتی و افراد تحت پوشش این بنیاد در تهران راه اندازی می شود.

جواد جهانی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین كلینیك تخصصی دیابت قرار است در منطقه شش شهرداری تهران به زودی افتتاح شود.

وی با بیان اینكه كنترل ماهانه وضعیت بیماران مبتلا به دیابت بسیار ضروری است، گفت: برخی از این بیماران به دلیل هزینه بالا، قادر به كنترل منظم و ماهانه وضعیت خود نیستند.

جهانی مهر افزود: این در حالی است كه قند خون این افراد باید هر ماه به طور مرتب كنترل شده و نوع دارو های بیماری دیابت و نحوه مصرف آن هم باید از سوی پزشك تایید شود.

وی با بیان اینكه اكنون چهارمیلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند، گفت: آمار ابتلا به این بیماری در كشور روبه افزایش است و با وجود شناسایی آنان، متاسفانه این بیماران ساماندهی نشده اند.

جهانی مهر افزود: در این كلینیك تخصصی قرار است خدمات درمانی با تسهیلات ویژه به بیماران دیابتی ارایه شود.

شكور امیدی مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی پیش تر گفته بود كه حدود ۱۰ درصد جمعیت كشور یا به بیماری دیابت مبتلا شده اند یا در معرض خطر این بیماری هستند كه نیمی از افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی اضافه كرد: بیماری دیابت به علت افزایش شهرنشینی در كشور رو به رشد است.

به گفته پزشكان، برای پیشگیری از تشكیل زخم‌های دیابتی خودداری از مصرف سیگار، تحت كنترل داشتن قند، فشار خون و كلسترول و همچنین انجام فعالیت های ورزشی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha