سلامت نیوز: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین مرحله آزمون تشخیص استعداد و سلامت روانی 3.6 میلیون دانش آموز در اواخر دیماه امسال خبر داد.

حسن خالدی در گفتگو با مهر افزود: پس از امتحانات دانش آموزان در دیماه اولین مرحله از آزمون  با عنوان "استرانگ شغلی" برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری دو مرحله دیگر آزمون نیز گفت: قرار بود یک مرحله دیگر از آزمون در هفتم بهمن ماه برگزار شود اما مسئولان استانی خواستند که آزمون هفتم اسفند برگزار شود. طبق برنامه ریزی هایمان هر سه مرحله از آزمون را تا قبل از سال جدید تمام می کنیم.

به گفته خالدی، آزمون مرحله اول به شکل هماهنگ استانی و دو مرحله دیگر هماهنگ کشوری خواهد بود و سه میلیون و 600 هزار دانش آموز در پایه سوم راهنمایی و اول متوسطه در آن شرکت می کنند.

پیش از این خالدی عنوان کرده بود که مرحله اول آزمون تشخیص استعداد، استرانگ شغلی و سلامت رفتاری و روانی دانش آموزان آذرماه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این آزمون را شناخت استعدادها و توانایی دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی و کمک به آنها برای انتخاب رشته و شغل مناسب براساس نیازهای منطقه ای و استانی عنوان کرد و گفت: همچنین آموزش و پرورش در موضوع توسعه متوازن مشاغل در رشته ها موظف است که رشته های مورد نیاز منطقه ای را مشخص کند که در این زمینه اطلس مشاغل استانی را نیز تهیه کردیم که در اختیار مسئولان قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha