چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 39659
سلامت نیوز: بیماری استفراغ زمستانی یكی از شایع‌ترین عوامل بروز عفونت‌های روده‌ای و عامل آن یك نوروویروس به شدت عفونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عامل مولد بیماری استفراغ زمستانی یك ویروس حلقوی كوچك (SRSV) است كه نوروویروس یا ویروس شبه نورواك نیز نامیده می‌شود.

نوروویروس‌ها در روده زندگی می‌كنند و در اثر بهداشت نامناسب و عدم شستن مناسب دست‌ها پس از اجابت مزاج و تماس دست‌ها با اشیاء مختلف و آلوده در سرویس بهداشتی از فردی به فردی دیگر منتقل می‌شود.

این ویروس همچنین از طریق استفراغ افراد و نیز ذرات هوازی كوچك و آلوده به ویروسی كه وارد محیط شده است منتقل می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، فقط مقدار بسیار اندكی از این ویروس برای ایجاد آلودگی و بیماری كافی است و به راحتی در محیط‌های بسته مثل بیمارستان‌ها و مدارس شیوع پیدا می‌كند.

آمارها نشان می‌دهد كه این بیماری شایع‌ترین عفونت روده‌ای در انگلیس است. دوره كمون بیماری معمولا بین 24 تا 48 ساعت است كه پس از آن فرد مبتلا دچار علائمی چون استفراغ ناگهانی شدید، اسهال و تب می‌شود و علایم وی حدود 48 ساعت طول می‌كشد.

هرچند این عفونت بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است اما به ندرت خطرناك و تهدیدكننده می‌شود. عفونت مزبور هیچ درمان خاصی ندارد اما استراحت و نوشیدن مقادیر زیادی آب در صورت ابتلا به آن توصیه می‌شود یك مشكل دیگر ریشه كن كردن آن به طور كامل است.

رعایت بهداشت مناسب فردی با شستن مرتب دست‌ها احتمال انتقال و شیوع این عفونت را به میزان زیادی كاهش می‌دهد. بیماران مبتلا به استفراغ زمستانی باید تا زمانی كه علایم بیماری را دارند در محل كار یا تحصیل حاضر نشوند و در صورتی كه هنوز در بدنشان عفونت وجود دارد تا دو روز بعد نیز باید از حضور در محل كار، خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha