چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 39669

پژوهشگران خاصه‌های بالینی یک دسته موارد شامل 18 بیمار بزرگسال (23 تا 62 سال، سن متوسط 41 سال) را گزارش کرده‌اند که به سال 2009 در یک واحد مراقبت فشرده در کالیفرنیا پذیرش شده و دچار دیسترس تنفسی و دارای تشخیص اولیه‌ی انفلوانزای پاندمیک H1N1 بوده‌اند.

سلامت نیوز: پژوهشگران خاصه‌های بالینی یک دسته موارد شامل 18 بیمار بزرگسال (23 تا 62 سال، سن متوسط 41 سال) را گزارش کرده‌اند که به سال 2009 در یک واحد مراقبت فشرده در کالیفرنیا پذیرش شده و دچار دیسترس تنفسی و دارای تشخیص اولیه‌ی انفلوانزای پاندمیک H1N1 بوده‌اند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه پزشکی امروز شانزده‌ بیمار به یک یا چند بیماری همبود دچار بودند که از جمله در 10 بیمار چاقی وجود داشت.
تمام بیماران سرفه می‌کردند و در رادیوگرافی قفسه‌ی سینه‌شان وجود انفیلترا گزارش شده بود.
بسیاری از بیماران با تب، کوتاهی نفس، دردهای عضلانی، نشانه‌های معده و روده و سر درد مراجعه کرده بودند.
در تریاژ، تعداد 13 بیمار دچار هیپوکسی بودند (اشباع اکسیژن، کمتر از 93%) و در 13 نفر تاکی کاردی دیده می‌شد.

تنها 4 نفر از 17 بیمار (24%) با تست سریع جستجوی انفلوانزا rapid influenza detection test از نظر H1N1 مثبت بودند، در صورتی که جواب تست 15 نفر از 16 بیمار (94%) با سنجش زمان واقعی ریورس ترانسکریپتاز واکنش‌ زنجیر پلی مراز مثبت بود.
دوازده بیمار به تهویه‌ی مکانیکی نیاز داشتند و 3 بیمار در گذشتند.

نتایج حاصل از این بررسی کوچک به یادمان می‌آورد که نباید برای رد H1N1 به غربالگری انفلوانزا با تست سریع اعتماد کرد.
بیماران گروه پرخطر مانند خانم‌های باردار یا افراد دچار ایمونوسوپرسیون که دارای نشانه‌های بالینی حاکی از فلو flu از جمله نشانه‌های معده و روده هستند باید به صورت تجربی تحت درمان قرار گیرند و از نزدیک پیگیری شوند.
در این مورد باید توجه منابع موثق بهداشت عامه را جلب کرد زیرا توصیه‌های درمانی مدام در حال تغییر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha