سلامت نیوز: مطالعات جهانی نشان می دهد که با وجود پیشرفت های علم پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها، اما بیماری های عفونی بسیار بیشتر از قبل پدیدار شده و با سرعت بیشتری در حال گسترش هستند.

منصور خالصی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سال های اخیر حوادث و رویدادهای بهداشتی زیادی به ویژه در زمینه بیماری های عفونی واگیر به وقوع پیوسته و این اتفاقات به اشکال گوناگون برروی سلامتی مردم جوامع مختلف تأثیر گذاشته است.

وی افزود: دستیابی به امنیت سلامت عمومی بین المللی یکی از اساسی ترین چالش های برخاسته از متغیرهای پیچیده و جدید سلامت عمومی است و همه کشور به شیوه های گوناگون در مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب سلامتی هستند.

خالصی با اشاره به اینکه آسیب پذیری های مشابه در سطح جهانی موجب مسئولیت های مشترک می شود تصریح کرد: تقویت نظام مراقبت بیماری ها و سیستم های پاسخ دهی در کشورها، نقطه مرکزی بهبود امنیت سلامت در دنیا است.

وی تأکید کرد: در سالهای اخیر به دلایل گوناگون از جمله تردد بسیار متنوع فراوان و آسان در سطح دنیا زمینه تسهیل و گسترش سریع عوامل فراهم شده است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر چندین بیماری و عوامل عفونی جدید شناخته شده است تصریح کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد که با وجود پیشرفت های علم پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها، اما بیماری های عفونی بسیار بیشتر از قبل پدیدار شده و با سرعت بیشتری در حال گسترش هستند.

خالصی یادآور شد: تقویت و بهبود همکاری های مشترک بین اللمللی، تقویت و تشدید کشوری سیستم های پیشگیری، مراقبت، کنترل و پاسخ دهی به بیماری ها و تقویت امنیت سلامت عمومی در مسافرت ها و حمل و نقل ها، از جمله راهکارها و مقررات مهم بهداشتی بین المللی در زمینه پیشگیری از انتقال و گسترش بیماری های عفونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha