چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 39682
سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت : سزارین برای 15 درصد از خانم های باردار ، یعنی خانم های بارداری که یا خود یا کودک آن ها در معرض خطر قرار دارند روش بسیار خوبی می باشد.

ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینكه انجام مداخلات مغایر فیزیولوژی بدن در دوران بارداری می تواند عوارضی برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد گفت: اگر در دوران بارداری مادر باردار توانمند باشد تا مراقبت از خود را فرا گرفته و ورزش های دوران بارداری ، کف لگن و آرام سازی عضلانی را انجام دهد ، نه تنها عوارضی نخواهد داشت ، بلکه زایمان با کیفیتی را نیز تجربه خواهد نمود .

وی با اشاره به اینكه هر مداخله ای می تواند پروسه زایمان و بارداری را تحت شعاع قرار دهد و خطراتی رابرای مادر و جنین ایجاد نماید یادآور شد: هنگامی که مادری متقاضی سزارین به علت ترس از درد می شود ، وظیفه تیم درمان آموزش فلسفه درد به مادر و هورمونهای مترشحه ضمن درد در بدن و مفید بودن انتقال هورمونها است كه در این صورت این افراد ترس از درد نخواهند داشت.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت : اگر نقش مداخلات حین بارداری ، حین زایمان و سزارین برای مادر باردار آموزش داده شود مسلما هیچ مادری متقاضی سزارین نخواهد بود .

سزارین برای 85 درصد زایمان ها عوارض دارد

وی در ادامه گفت : سزارین برای 15 درصد از خانم های باردار ، یعنی خانم های بارداری که یا خود یا کودک آن ها در معرض خطر قرار دارند روش بسیار خوبی می باشد ولی برای 85 درصد باقی ، سزارین نه تنها مفید نیست بلکه می تواند عارضه دار بوده و مشکلاتی را ایجاد نماید .

خدا کرمی افزود : مهمترین مشکلی که بارها عنوان شده تولد انتخابی و یا ختم زودرس بارداری است که در حال حاضر اغلب جنینهای ما در معرض تولد های زودرس قرار دارند .

وی ادامه داد : هز چند به ظاهر این نوزادان ممكن است وزن مناسبی داشته باشند ولی از نظر تکامل مغزی ، دستگاه گوارش و ریه مشکلات متعددی را در زندگی آتی خواهند داشت .

وی تصریح کرد : گروه متخصصین زنان ، گروه مامایی و نیز مردم باید بدانند که مداخله در پروسه زایمان و تولد های زودرس به معنای آن است که ما به صورت عمدی نسل آینده کشور را در معرض یک سری آسیب های روانی ، فیزیکی و جسمی قرار می دهیم كه در این راستا باید عملکرد تیم درمان مبتنی بر مستندات علمی و شواهد علمی بوده و از رفتارهای سلیقه ای در اداره زایمان ها و بارداری ها خودراری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha