سلامت نیوز: ماه اول زمستان به نیمه نرسیده كه اولین جبهه هوای سرد به كشور وارد شد. تهران و برخی دیگر از شهرها و روستاهای نیمه شمالی كشور دیشب را در دمای زیر صفر درجه سر كردند.
همزمان با این سرمای استخوان‌سوز آلودگی هوا هم در پی پایداری جو تشدید شد و غلظت آلاینده‌ها به میزان خطرناكی بالا رفت؛ اگرچه دو شب و روز پیش از این هوای تهران بارانی بود و مطبوع اما همین كه ابرهای باران‌زا پایتخت را ترك گفتند، سرما و آلودگی شدید جای آن را اشغال كرد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی افت دمای برخی شهرهای كشور بین پنج تا 10 درجه بود و این یخبندان دما تا امشب نیز ادامه خواهد داشت.
 بر این اساس گفته می‌شود دمای هوای تهران تا آخر امروز دو درجه زیر صفر خواهد بود. علاوه بر این و آن‌گونه كه شركت كنترل كیفیت هوای تهران اعلام كرده، تعداد روزهای «ناسالم» پایتخت به 180 رسیده است؛ علاوه بر این اندازه‌گیری‌های انجام‌شده نشان می‌دهد غلظت آلاینده‌های هوای تهران نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته و این مساله به همراه سرمای هوا وضعیت هوا را در شرایط «ناسالم» قرار داده است.

در همین حال بر اساس گفته‌های علی‌اكبر سیاری، مدیر گروه اطفال دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی: «آلودگی و سرمای هوا مراجعه اطفال به پزشكان را با افزایش 30درصدی مواجه كرده، چراكه عفونت‌های ویروسی به صورت گسترده در شهر منتشر شده است.»
منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha