چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 39691

افراد لاغر از مصرف شیرینی قبل از غذا پرهیز کنند مصرف شیرینی قبل از وعده اصلی غذا سبب كاهش اشتها و عدم دریافت مواد مغذی به ویژه در افراد لاغر می شود.

سلامت نیوز: افراد لاغر از مصرف شیرینی قبل از غذا پرهیز کنند مصرف شیرینی قبل از وعده اصلی غذا سبب كاهش اشتها و عدم دریافت مواد مغذی به ویژه در افراد لاغر می شود." میترا روزبهانی " متخصص تغذیه ضمن بیان مطلب فوق افزود: بهتر است افراد لاغر مصرف شیرینی را بعد از وعده های اصلی غذایی خود بگنجانند زیرا این امر به سبب تسهیل هضم و جذب مواد غذایی، به افزایش وزن آنها كمك شایانی خواهد كرد.

وی به محدودیت مصرف شیرینی در برخی افراد اشاره كرد و گفت: افراد مسن و به طور كلی كسانی كه سن آنها بیش از ۴۰ سال است به دلیل اینكه در معرض بیماریهایی همچون دیابت، چاقی و فشار خون بالا هستند باید مصرف شیرینی جات را محدود كرد و از میوه ها و سبزیها به مقدار فراوان استفاده نمایند.

وی خاطر نشان كرد: همچنین، آنها باید به جای مصرف شیرینی‌های مصنوعی نظیر شكلات، آبنبات و انواع شیرینی‌های تر از شیرینی‌های طبیعی مثل خرما، كشمش، مویز، انجیر و توت خشك استفاده كنند؛ تا به این وسیله از ابتلای آنها به بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی و فشارخون بالا پیشگیری شود.
پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha