سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره بین‌المللی پروتز ایران گفت: با وجود افزایش تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی و همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان در این رشته گفت: ضریب DMF دندانی کشور مطلوب نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدحسن شاهرودی امروز در مراسم یازدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران در هتل المپیک اظهار داشت: با وجود افزایش 10 برابری دانشکده‌های دندانپزشکی و همچنین افزایش 15 برابری فارغ‌التحصیلان در این رشته ضریب DMF( شاخش پوسیدگی، پرشدگی و افتادگی دندان) که بیانگر سلامتی دهان و دندان است نه تنها بهبود نیافته بلکه به سطح مطلوب هم نرسیده است.

وی افزود: دندانپزشکی کشور طی سال‌های پس از انقلاب فراز و نشیب فراوان داشته اما آنچه که مهم است این است که علی‌رغم افزایش 10 برابری دانشکده‌های دندانپزشکی و 15 برابر رشد فارغ‌التحصیلان در این رشته ضریب DMF بهبود نیافته است.

شاهرودی با اشاره به آگهی‌های تجاری در زمینه ایمپلنت‌ها که نگرانی‌ها را دو چندان کرده است تصریح کرد: ما تاکنون به دنبال دهان‌های عاری از پروتز و پوسیدگی بودیم ولی با این گونه تبلیغات حساسیت مردم و دندانپزشکان نسبت به حفظ دندانهای طبیعی کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: رشته تخصصی پروتزهای دندانی یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین رشته‌های دندانپزشکی است به گونه‌ای که حدود 200 سرویس درمانی (طبق طبقه‌بندی آکادمی پروستودنتیست‌های ایالت متحده 197 کد)‌ را در اختیار دارد.

شاهرودی بیان داشت: پروتزهای متحرک، پروتزهای ثابت، پروتزهای فک و صورت، پروتزهای متکی بر ایمپلنت، اکلوژن، مواد دندانی و سرویس‌های لابراتواری دندانسازی از زیرمجموعه‌های رشته‌های پروتز دندانی است که در این راستا این رشته با این وسعت نیاز به تحقیقات و آموزش‌های مداوم و نوآوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یازدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران تغییر نگرشی نسبت به کنگره‌های قبلی داشتیم تا فرصت بیشتری برای پرسش و پاسخ دندانپزشکان برای رفع ابهامات مطالب علمی به وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha