سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تبعیض میان بخش درمان دولتی و خصوصی را علت اصلی افزایش تعرفه درمانی خواند و بر افزایش پوشش بیمه درمانی ایرانیان برای تمام اقشار جامعه تأکید کرد.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره افزایش تعرفه‌ بخش درمان کشور در سال ۹۱، افزود: علت اصلی افزایش تعرفه درمانی، تفاوت میان تعرفه بخش دولتی و خصوصی است.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تفاوت تعرفه در بخش درمانی دولتی و خصوصی مشکل‌های زیادی را به‌دنبال دارد، گفت: تفاوت تعرفه میان این دو بخش موجب سکون بیمارستان‌های دولتی می‌شود.

مره‌صدق با تأکید بر این که تبعیض قائل شدن و وجود تعرفه‌های متفاوت موجب می‌شود که تمایل پزشکان و متخصصان توانمند برای حضور در هیئت علمی بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کند، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی موظف است شرایط را برای حضور  و ادامه فعالیت تمام وقت پزشکان فراهم کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که افزایش پوشش بیمه‌ای در کشور، ثبات در تعرفه درمانی را به‌دنبال دارد، یاد‌آور شد: تمام مردم کشور باید بر اساس برنامه پنجم توسعه تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

وی با تأکید بر حذف بیمه تکمیلی از بخش درمان کشور، گفت: هم‌اکنون در بخش درمان برای یک خدمت پزشکی سه نرخ متفاوت بیمه وجود دارد، که این  تبعیض میان اقشار جامعه را تداعی می‌کند.

مره‌صدق همچنین بر اجرای کامل طرح پزشک خانواده در تمام نقاط کشور تأکید کرد.

بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت بابت ارائه خدمات درمانی از سال گذشته و امسال با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان کسری روبه‌‌‌رو هستند، این در حالی است که سایر بخشها مانند حقوق، مزایا و ... نیز جای خود را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha