چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 39709
سلامت نیوز: افزودنی‌هایی که به نوشابه اضافه می‌شود از مواد آروماتیک و حلقوی است و مصرف مداوم نوشابه در دراز مدت موجب بروز سرطان می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب محقق طب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در نوشابه‌های کولادار موادی به نام کافئین و تئوبرومین وجود دارد که موجب بروز یبوست، حساسیت و زودرنجی می‌شود، به دلیل اینکه این مواد فوق‌العاده محرک است.

 وی اظهار داشت: مصرف نوشابه موجب خرابی دریچه فم معده یا کاردینال معده می‌شود.

وی گفت: آسیب دریچه فم معده موجب بروز نارحتی در معده می‌شود و هنگام خواب محتویات معده وارد حلق می‌شود یا به عبارتی موجب بروز ریفلاکس گوارشی می‌شود.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: یکی دیگر از عوارض ناگوار نوشابه تضعیف کارکرد معده و دستگاه گوارش است و مصرف آن موجب می‌شود تا آنزیم‌های گوارشی به اندازه کافی تولید نشود؛ در حقیقت هضم غذا به غلط به وسیله نوشابه انجام می‌شود.

ابوالحبیب اضافه کرد: در نوشابه‌های کولادار ماده‌ای به نام کافئین و تئوبرومین وجود دارد که موجب بروز یبوست، حساسیت و زودرنجی می‌شود، به دلیل اینکه کافئین و تئوبرومین موادی فوق‌العاده محرک هستند.

مصرف نوشابه موجب سوءهاضمه می‌شود

وی ادامه داد: برخی از نوشابه‌ها مانند پپسی ۲ نوع آنزیم به نام‌های پپسین و تریپسین را داراست که موجب هضم غذا شده و همین امر موجب می‌شود، افرادی که معده ضعیفی دارند، بر اثر نوشیدن نوشابه آنزیم‌های گوارشی در بدن آن‌ها به اندازه کافی ترشح نشود و به مرور زمان دچار سوءهاضمه شوند.

این محقق طب اسلامی افزود: شیرینی نوشابه‌ها از نوع قندهای راست گراست و مصرف نوشابه موجب ضعف دریچه پیلور و در ‌‌نهایت موجب زخم معده و سرطان می‌شود.
ابوالحبیب عنوان کرد: افزودنی‌هایی که به نوشابه اضافه می‌شود از مواد آروماتیک و حلقوی است و مصرف مداوم نوشابه در دراز مدت موجب بروز سرطان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha