سلامت نیوز: رشته رادیولوژی می تواند نقش کلیدی در تشخیص و درمان به موقع و غربالگری بیماری ها ایفا کند و با وجود سطح علمی بالای رادیولوژی ایران در منطقه خاورمیانه از همه توانایی های این رشته استفاده مطلوب نمی شود.

دکتر عبدالرسول صداقت،رئیس انجمن رادیولوژی با بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آن چه رادیولوژی را در کشور تهدید می کند عدم وجود مدیریت های قوی در بخش دولتی، کمبود تجهیزات و امکانات مدرن و تداخل کاری افراد غیر متخصص در امور رادیولوژی و عدم برخورد مناسب وزارت بهداشت با متخلفان است.

وی هم چنین در خصوص جایگاه متخصصین رادیولوژی در نظام سلامت ایران گفت: به دلیل عدم وجود مدیریت متناسب و صحیح از همه توانایی های این رشته استفاده مطلوب نمی شود و این در حالی است که رشته رادیولوژی می تواند نقش کلیدی در تشخیص و درمان به موقع و غربالگری بیماری های مانند سرطان پستان و پوکی استخوان ایفا نمایند.

دکتر صداقت در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل و دغدغه متخصصان این رشته در نظام سلامت ایران چیست اذعان داشت: دخالت متخصصین غیر رادیولوژی در این رشته به ویژه متخصصان زنان و زایمان در امر سونوگرافی، تعرفه بسیار پائین و ناعادلانه رادیولوژی در وزارت بهداشت و مواردی از این قبیل از جمله مشکلات و دغدغه های متخصصان رادیولوژی در نظام سلامت کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha