خودروسازان مسئله عدم كیفیت بنزین‌های تولیدی اخیر را مطرح می‌كنند كه این موضوع در حیطه كار وزارت نفت است و در این خصوص بارها مسئولان امر جلسه گذاشته‌اند و پی گیر كیفیت بنزین تولیدی شدند. اما هیچ كدام از كارشناسان و متخصصان مربوط برای دفاع از عملكرد خویش و ارائه توضیحات به كمیسیون نیامدند.

سلامت نیوز: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افراد ذی مدخل برای ادای توضیح و ارائه اطلاعات درخصوص آلودگی هوا دعوت كرده است اما متأسفانه اطلاعات داده شده، قانع كننده نیست.

دکتر ضابطی عضو کمیسیون و بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ضمن بیان این مطلب افزود: آلایندگی وسایل نقلیه در تمام دنیا یك چیز ثابت شده است اما  تولیدكنندگان خودرو ادعا می‌كنند به استانداردها نزدیك شده‌اند، گرچه با توجه به شرایط موجود، خودروهای ساخته شده از كیفیت بهتری برخوردارند اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند.

وی افزود: خودروسازان مسئله عدم كیفیت بنزین‌های تولیدی اخیر را مطرح می‌كنند كه این موضوع در حیطه كار وزارت نفت است و در این خصوص بارها مسئولان امر جلسه گذاشته‌اند و پی گیر كیفیت بنزین تولیدی شدند. اما هیچ كدام از كارشناسان و متخصصان مربوط برای دفاع از عملكرد خویش و ارائه توضیحات به كمیسیون نیامدند. این موضوع سبب شده است كمیسیون در این زمینه نتواند تصمیم درستی اتخاذ كنند.

دکتر ضابطی با تأکید بر این که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موضوع معاینات ادواری خودروها و كنترل كیفیت بنزین تولیدی، با جدیت دنبال می‌كند، افزود: این کمیسیون می‌كوشد با طرح موضوع استاندارد كردن خودروها در جهت رفع معضل آلودگی هوا تلاش‌های مؤثری مبذول دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم موضوع كیفیت نامناسب بنزین‌های تولیدی صحت نداشته باشد در غیر این صورت یكی از منابع اصلی آلودگی هوا همین موضوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha