سلامت نیوز: رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینكه رویان سالانه بیش از 4 تا 5 هزار بیمار را وارد سیكل نهایی درمان می‌كند، گفت: بیش از 50 درصد مراجعان ما بیماران شهرستانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر حمید گورابی در حاشیه برگزاری كنگره سالانه «اخلاق و حقوق باروری، چالش‌ها و راهكارهای رحم جایگزین» كه صبح امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به روشهای جدیدی كه هر روزه برای درمان ناباروری معرفی می‌شود، زوجین انتظار دارند به نحو خاصی در خصوص درمان بیماریشان اقدام شود. البته ممكن است این گونه درمان‌ها، تبعات خاصی به همراه داشته باشند كه به منظور كاهش این تبعات بایستی موارد حقوقی و اخلاقی مربوطه لحاظ شود.

وی ادامه داد: ‌به عنوان مثال رابطه حقوقی مادر جایگزین با فرزند در این خصوص روشن نیست.

گورابی همچنین افزود: متاسفانه در كشور ما زوج نابارور تحت فشار خانواده و اطرافیانش قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به راحتی اتخاذ تصمیم كند. اما در نهایت تبعات انجام این كار گریبانگیر زوجین خواهد شد. به عنوان مثال همچنین باید در نظر داشت كه اگر قراردادها به لحاظ قانونی مشكل داشته باشند و مادری كه جنین را در رحم خود پرورش داده است، ادعایی مطرح كند، حق با كیست و قراردادی كه بسته شده تا چه اندازه وجهه قانونی داشته است.

رییس كنگره سالانه اخلاق و حقوق باروری با اشاره به اینكه رویان سالانه بیش از 4 تا 5 هزار بیمار را وارد سیكل نهایی درمان می‌كند، گفت: این امر نشان دهنده آن است كه در جایگاه خوبی در جهان قرار داریم و درصد موفقیت درمان در حد شاخص‌های مطرح در دنیا و حدود 35 تا 40 درصد است.

وی افزود: بیماران ما نیازی به مراجعت به خارج از كشور نداشته و بلكه از خارج كشور هم بیمارانی هستند كه به مراكز درمانی ما مراجعه می‌كنند.

رییس پژوهشگاه رویان در پاسخ به این پرسش كه چه تعداد از مراجعان به مراكز درمانی رویان، شهرستانی هستند، عنوان كرد: بیش از 50 درصد بیماران ما شهرستانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha