سلامت نیوز: پزشک کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تزریق واکسن مننژیت، آنفلوآنزا در فصول سرد و واکسن پنوموکوک (عفونت ریه) برای افراد در معرض خطر قبل از اعزام به عتبات عالیات ضروری است.

سید محسن مروج در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مسافرت عده زیادی از هموطنان به عتبات عالیات به‌خصوص در ایام زیارتی اربعین و ازدحام بیش از حد در کربلای معلی اظهار داشت: لزوم رعایت نکات بهداشتی برای حفظ بیشتر سلامتی این افراد بسیار حائز اهمیت است.

رعایت بیشتر موارد بهداشتی توسط مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی و رفاهی کشور عراق و شیوع بالای بیماری‌های عفونی رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه برای افراد در معرض خطر شامل کودکان و افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت، مبتلایان به فشارخون، بیماران قلبی ریوی و بیمارانی که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای از داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند باید بیشتر را رعایت شود.

تزرق واکسن مننژیت توسط زائران 10 روز قبل از اعزام به عتبات  
 
مروج بیان داشت: افرادی که سابقه سکته‌های قلبی یا مغزی داشته یا تحت عمل‌های جراحی سنگین قرار گرفته اند و برای دوره طولانی نیاز به مصرف دارو دارند حتماً حداقل 10 روز قبل از آغاز سفر واکسن خود را تزریق کنند.

تزریق واکسن مننژیت برای زائران ضروری است
 
وی بیان کرد: باید توجه داشت تزریق واکسن مننژیت برای همه افراد ضروری است و تجویز واکسن آنفلوآنزا نیز به‌خصوص در فصل‌های سرد سال به همه زائران توصیه می‌شود.

توصیه جدی به تزریق واکسن پنوموکوک (عفونت ریه)

مروج همچنین به تزریق واکسن پنوموکوک (عفونت ریه) به افراد در معرض خطر قویاً توصیه کرد و افزود: افراد سالم نیز بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha