سلامت نیوز: دانش آموخته كارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به ارائه الگوی فرآیند ثبت و انتقال داده های مصدومین حوادث ترافیكی در شهر تهران شد.
    

این الگو به منظور ایجاد ابزاری برای كمك به تصمیم گیری مدیران ارشد سلامت بر اساس اطلاعات صحیح و افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات آماری مورد نیاز ارائه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ مهندس آنیتا رضایی تهرانی مجری طرح در بیان اهداف پروژه مذكور بیان داشت: در این پروژه با مطالعه و بررسی روشهای عملكردی پایگاههای اورژانس 115 و بیمارستانها و مراكز درمانی و تعیین جریان های كاری موجود و فرایند های تعیین تكلیف مصدوم حادثه ترافیكی از لحظه دریافت ماموریت توسط مراكز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی تا زمان تحویل به بیمارستان و نتیجه درمان سعی در طراحی الگوی فرایندی مناسب جهت انتقال داده های مصدومین حوادث ترافیكی شده و سپس به طراحی یك مدل پایگاه داده جهت جمع آوری داده های آماری بر اساس مدل فرایندی تدوین شده به روش 'موجودیت- ارتباط' پرداخته شده است.

وی ادامه داد: شناخت وضعیت فعلی انتقال داده های مصدومین حوادث ترافیكی در شهر تهران، یكسان سازی فرایند جریان داده ها در سیستم اطلاعات مصدومین حوادث ترافیكی شهر تهران، ایجاد پایگاه داده برای به اشتراك گذاشتن اطلاعات مصدومین حوادث ترافیكی جهت ارتقاء خدمات و ایجاد ابزاری جهت كمك به تصمیم گیری مدیران ارشد سلامت بر اساس اطلاعات صحیح و افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات آماری مورد نیاز از جمله اهداف طراحی این الگوریتم بوده است.

مجری طرح با بیان اینكه این پروژه در نظام بهداشت و درمان كارایی دارد اذعان داشت: در صورت اجرای پروژه فرایند انتقال داده های مصدومین ناشی از حوادث ترافیكی در شهر تهران یكپارچه شده و یك پایگاه داده برای به اشتراك گذاری اطلاعات جهت ارتقاء كیفیت خدمات درمانی و ابزاری برای تصمیم گیری مدیران بر پایه اطلاعات صحیح و بموقع ایجاد می شود.

رضایی گفت: با توجه به ضرورت دسترسی به داده های با كیفیت در خصوص مصدومین ناشی از حوادث ترافیكی، از صحنه حادثه تا سطح كلان سیاستگذاری به منظور اولویت بندی، تخصیص اعتبارات و امكانات و طراحی مداخلات پیشگیرانه، این طرح می تواند گامی نو جهت رسیدن به اهداف كلان وزارت بهداشت بر دارد.

این پروژه در قالب رساله كارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پزشكی در دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر با راهنمایی دكتر شهرام توفیقی ارائه شده و به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha