چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 39721
سلامت نیوز: یوسف نقیایی با تاکید بر انجام فعالیت بدنی در افراد تصریح کرد: ورزش و تحرك بدنی را به عنوان مهم ترین فاكتور كمكی در كاهش وزن فراموش نكنند.

غذا را به آرامی بخورید، لقمه های كوچك بردارید و آنها را خوب بجوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب افزود: افراد سعی کنند عادات غذایی خود و خانواده خود را اصلاح کنند، چرا كه تغذیه صحیح برای تمامی اعضای خانواده مفید است چه مشكل وزن داشته باشند و چه نداشته باشند. همچنین رعایت تغذیه صحیح به صورت دسته جمعی در خانواده آسان تر از حالت فردی است.

یوسف نقیایی با تاکید بر انجام فعالیت بدنی در افراد تصریح کرد: ورزش و تحرك بدنی را به عنوان مهم ترین فاكتور كمكی در كاهش وزن فراموش نكنند.

وی  در ادامه توصیه کرد: قبل از شروع غذا خوردن سهم مصرفی خود را جدا و دور از سایرغذاهای سفره بگذارید.

وی با تاکید بر جویدن کامل غذا توصیه کرد: از مصرف مواد غذایی پرچرب خودداری کرده و یادآورشد، به جای سرخ كردن از روش های دیگر پخت غذا مثل كباب كردن، آبپز یا بخار پز كردن استفاده كنید.

این کارشناس با تاکید بر عدم مصرف پوست مرغ و سایر ماكیان به لحاظ حاوی مقدار زیادی چربی در آن، بیان داشت: چربی غذاها را تا حد ممكن از آن جدا کنید.

وی ضمن توصیه به اینکه مصرف چاشنی ها (مثل سس مایونز، سس سالاد و كچاب) را به حداقل برسانید، گفت: در هنگام آماده سازی و پخت غذا، تا حد امكان از اضافه كردن چربی و شكر اجتناب كنید.

این کارشناس به افراد دارای اضافه وزن و چاق توصیه کرد: از غذاهای فرایند شده و آماده مانندسوسیس و كالباس،پیتزا و كنسروها كمتر استفاده كنید.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هنگام غذا خوردن راحت باشید و از غذاهای خود لذت ببرید، متذکرشد: افرادی که از رژیم غذایی استفاده می کنند ساعات غذا خوردن رامنظم كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha