سلامت نیوز: شهردار منطقه 8 با اشاره به اینکه 25 در صد حوادث ترافیکی مربوط به راکبین موتورسیکلت است گفت: کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه 8 فعالیت خود را از بهمن ماه سال گذشته با هدف ارتقای ایمنی بیشتر شهروندان آغاز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد مهدی شادالوئی با اعلام این مطلب گفت: در 15 تقاطع پر تردد جهت حفظ ایمنی عابین پیاده جزیره ایمنی نصب شده است.

وی افزود: هم چنین جهت حفظ ایمنی دوچرخه سواران علاوه بر در اختیار گذراندان کلاه ایمنی استاندارد، مسیرهای ویژه عبور را با رنگ آمیزی و نصب تابلو در سطح منطقه مشخص نموده است.

شهردار منطقه 8 گفت: در سال گذشته 367 جلسه کارگاه آموزشی کمک های اولیه و اطفاء حریق در منطقه جهت حفظ ایمنی شهروندان برگزار شد.

وی با اشاره به کارگروه پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی در منطقه 8 افزود: اصلاحات هندسی تقاطع ها و دور برگردان ها، خط کشی معابر مقابل مدارس، نصب سرعت گیر قبل از محلهای عبور عابرین پیاده و... در همین راستا صورت گرفته است.
شادالوئی با تاکید بر نقش مدیریت محله در پیشبرد برنامه های مدیرت شهری گفت: مدیریت شهری تهران با طرح موضوعاتی چون محله محوری، شهروندمداری، قانون مداری، مشارکت شهروندی و رویکرد علمی جهادی بیش از هر زمان دیگری در پی تجدید ساختار محله ای شهر تهران و استوار نمودن برنامه های خود بر اساس محلات شهری است.
 
وی افزود: رویکرد محله محوری از موضوعاتی است که از سوی شهرداری تهران تاکید زیادی بر آن شده است و این رویکرد می تواند گرایش شهروندان برای مشارکت در اداره شهر را افزایش دهد و برای حضور در عرصه های عمومی تاثیر عمیقی دارد.
 
خاطر نشان می شود در این جلسه که با هدف تغییر اصلاح رفتارهای پر خطر راکبین موتورسیکلت برگزار شد، از موتورسوران نمونه پیک باد پا تقدیر بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha