سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: جانبازان شیمیایی از ساعت 10 تا 17 در زمان آلودگی هوا تردد نکنند و به طور جد از ماسک فیلتر‌دار استفاده کنند زیرا ماسک‌های معمولی نمی‌تواند به هیچ عنوان به آنان کمک کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، جعفر اصلانی اظهار داشت: در حال حاضر تهران با بارش بارندگی مواجه شده است و این وضعیت خیلی می‌تواند در وضعیت جانبازان شیمیایی تأثیر خوبی داشته باشد.

وی افزود: ولی توصیه موکد می‌شود که جانبازان شیمیایی در هوای آلوده تردد نکنند به خصوص در ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر در مناطق آلوده از تردد غیرضروری خودداری کنند.

ماسک‌های معمولی برای جانبازان شیمیایی کارایی ندارد

اصلانی با بیان اینکه جانبازان شیمیایی به هیچ عنوان نباید در زمان آلودگی هوا داروی خود را قطع کنند بلکه با مراجعه به پزشک حتی لازم است که این داروها افزایش یابد، تصریح کرد: جانبازان برای تردد در زمان آلودگی هوا به طور جد از ماسک فیلتر‌دار استفاده کنند زیرا ماسک‌های معمولی نمی‌تواند به هیچ عنوان به آنان کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در پاسخ به این پرسش که وضعیت جانبازان زن و مرد در زمان آلودگی هوا به چه صورت است، افزود: معمولاً تفاوت آنچنانی نخواهد داشت ولی به دلیل اینکه زنان در سنین بسیار پایین با مواد شیمیایی مواجه شده‌اند علائم و بیماری آنها شدید‌تر است.

بیماری جانبازان شیمیایی زن از مردان شدیدتر است

وی با اشاره به اینکه تعداد جانبازان شیمیایی زن بسیار کمتر از مرد است، خاطر نشان کرد: ولی این زنان جانباز شیمیایی که بیشتر در مناطق سردشت و بانه کرمانشاه حضور دارند در سنین پایین به علت استنشاق مواد شیمیایی مشکل پیدا کرده‌اند ولی مردان بیشتر رزمنده بوده‌اند و در زمان حادثه اکثراً از ماسک استفاده می‌کردند ولی این زنان امکان استفاده از وسایل پیشگیری را نداشته‌اند به همین علت وقتی مراجعه می‌کنند وضعیت آنان بسیار شدید‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha