سلامت نیوز: یك روانشناس بالینی با بیان اینكه هر بیماری بر اثر اختلال عملكرد طبیعی یك یا چند سیستم در بدن بروز می كند، گفت: عامل بیماری اسكیزوفرنیا اختلال در عملكرد سیستم اعصاب انسان بویژه مغز است.

شمس الدین كهانی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه تاكنون علت تغییرات در عملكرد سیستم اعصاب در بیماران اسكیزوفرنیا روشن نشده است، افزود: ساختمان مغز این بیماران طبیعی است ولی برخی از مواد شیمیایی، آن عملكرد طبیعی ندارد به طوری كه افزایش یا كاهش ترشح این مواد، اختلالاتی در رفتار، تفكر و هیجانات بیمار ایجاد می كند.

وی با بیان اینكه مجموعه این تغییرات علایم بیماری اسكیزوفرنیا را بوجود می آورد، افزود: علاوه بر ارث، عوامل دیگری ازجمله صدمات زایمانی، عفونت های دوران حاملگی، سوء تغذیه و فشارهای روحی در بروز این بیماری تاثیر گذار است.

این روانشناس بالینی گفت: امكان ابتلا به این بیماری تقریبا در تمام طول عمر وجود دارد اما شایع ترین سن ابتلا به این بیماری 15 تا 30 سالگی است.

كهانی اضافه كرد: در فرد مبتلا به اسكیزوفرنیا، فعالیت ذهنی و روانی فرد دستخوش تغییر می شود و در مرحله حاد بیماری، فرد فعالیت های هیجانی، رفتاری و فكری عملكرد طبیعی خود را از دست می دهد.

كهانی تاكید كرد درمان به موقع همراه با حمایت های خانوادگی، عملكردهای روانی بیمار را حفظ می كند و در بازگشت توانایی های روانی او موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha