پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 39759

نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است كه برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یك اشتهاآور طبیعی برای بیماران كم‌اشتها و افرادی كه تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

سلامت نیوز: نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است كه برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یك اشتهاآور طبیعی برای بیماران كم‌اشتها و افرادی كه تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

 نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است كه برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یك اشتهاآور طبیعی برای بیماران كم‌اشتها و افرادی كه تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود. دكتر رضا حشمت درمانگر طب سنتی چین درباره خواص درمانی این میوه زمستانی جزئیات بیشتری را با خوانندگان سیب سبز در میان می‌گذارد.

  درمان نفخ شكم با نارنگی

 افرادی كه به نفخ شكم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان نفخ شكم خود بپردازند. این گروه می‌توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل كنند یا از آب نارنگی یا میوه خشك شده نارنگی مصرف كنند. این مواد همگی خاصیت ضد‌نفخ دارند. حتی افرادی كه تمایل دارند می‌توانند میوه خشك شده نارنگی را به‌صورت پودر در آورده و آن را به غذای خود اضافه كنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

   نارنگی اكسپكتورانت طبیعی

 میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد‌سرفه است كه به اكسپكتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی كه مبتلا به سرفه‌های خلط‌دار هستند، بسیار توصیه می‌شود. این میوه همانند شربت اكسپكتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و كاهش سرفه‌های بیمار می‌شود.

 7 خواص كاربردی و درمانی نارنگی

 شاید تا امروز نارنگی را تنها به‌عنوان یك میوه خوش آب و رنگ و خوشمزه می‌شناختید اما با مطالعه این نكات خواهید دید كه این میوه در برخی شرایط بحرانی می‌تواند مانند دارویی شفابخش به كمك شما بیاید.

  افرادی كه دچار مسمومیت با الكل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف كنند. خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار كمك می‌كند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه كند.

  اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشك شده آن به غذا به بیمار كمك می‌كند تا فشار خون خود را كاهش داده و آن را كنترل كند.

  افرادی كه نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می‌توانند از طریق میوه نارنگی، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران كنند.

 پوست خشك شده نارنگی یكی از مفیدترین بخش‌های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه‌های روزهای سرد زمستانی است.

  در مصرف نارنگی زیاده‌روی نكنید...

 زیاده‌روی در مصرف تمامی موادغذایی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد؛ نارنگی نیز از این امر مستثنا نیست و مصرف بیش از 5عدد نارنگی در روز ممكن است دردسر آفرین باشد.

  افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌كننده به همراه می‌آورد.

  نارنگی از آن جهت كه راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود. بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود زیرا مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و كندی عملكرد روده‌ها مبتلا می‌كند.

 یكی دیگر از عوارض مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی بروز آفت و التهاب در دهان و زبان مصرف‌كننده است.

  مراقب باشید هرگز نارنگی را به‌صورت مخلوط با شیرگاو میل نكنید. تركیب این 2 موجب بروز دردهای شكمی می‌شود.

   نارنگی و تداخل دارویی

 افرادی كه در نسخه دارویی آن‌ها داروهایی وجود دارد كه به افزایش میزان پتاسیم خون‌شان كمك می‌كند، باید مراقب باشند كه مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش‌ازحد پتاسیم در بدن آن‌ها می‌شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به‌دنبال دارد. بنابراین افرادی كه از داروهای حاوی پتاسیم مصرف می‌كنند باید در مصرف نارنگی دقت كنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف كنند.

منبع: برترین ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha