پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
سلامت نیوز: مردی كه مدعی است تحت تاثیر ماده محرك شیشه به دوستش حمله كرده و او را به قتل رسانده، در جلسه محاكمه‌اش از خود دفاع كرد. به گزارش خبرنگار ما در ابتدای جلسه محاكمه، روشن نماینده دادستان، در جایگاه حاضر شد و در حضور هیات قضات شعبه 113 دادگاه كیفری‌استان تهران گفت: ماموران كلانتری گاندی 28مرداد سال گذشته در جریان قتل مرد جوانی به نام آرش قرار گرفتند. جسد توسط صاحب شركتی پیدا شد كه قتل در آن رخ داده‌بود.

با انتقال جنازه به پزشكی قانونی تحقیقات پلیس آغاز شد. آنها متوجه شدند آرش شب حادثه با جوانی به نام امیر كه قبلا در همان ساختمان در شركت دیگری كار می‌كرد دیدار كرده‌است. همچنین مشخص شد مبلغ 35‌هزار تومان پول و دو گوشی تلفن‌همراه و دو دستگاه لپ‌تاپ از محل قتل به سرقت رفته‌است. زمانی كه پلیس به محل زندگی امیر مراجعه كرد متوجه شد این جوان از آنجا فرار كرده‌است تا اینكه بعد از چند ماه سرانجام امیر شناسایی و بازداشت شد.

 او به قتل دوستش اعتراف كرد و گفت برای سرقت به محل شركت رفته و آرش آبدارچی شركت را به قتل رسانده و دست به سرقت زده‌است. نماینده دادستان تهران گفت: با توجه به مداركی كه در پرونده وجود دارد به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حكم قانونی را دارم. در ادامه مادر مقتول در جایگاه حاضر شد و برای متهم درخواست صدور حكم قصاص كرد. سپس متهم از خودش دفاع كرد و گفت اتهام قتل را قبول دارد و ادامه داد: 14سال بود اعتیاد داشتم و هر سال اعتیادم بدتر می‌شد. این اواخر شیشه مصرف می‌كردم كسی كه شیشه مصرف می‌كند اول حالش خوب است اما بعد افكارش به هم می‌ریزد من هم این‌طور شده‌بودم. هربار كه شیشه مصرف می‌كردم، به خودم می‌گفتم دیگر این كار را نمی‌كنم. او در مورد قتل آرش گفت: من و آرش چند سال بود كه با هم رفاقت داشتیم یك‌جا كار می‌كردیم اما مدتی بود كه من از آنجا رفته‌بودم تا اینكه یك روز دوباره او را دیدم و به من گفت با صاحب‌كارم صحبت می‌كند تا دوباره سركار برگردم. آن شب را پیش آرش ماندم فردا صبح كه شد رفتم. امیر در ادامه گفت: «دوباره شب نزد آرش رفتم البته قبل از آن شیشه مصرف كردم حالم خوب بود و فكر نمی‌كردم دست به جنایت بزنم. اما دوباره حالم بد شد اعصابم به هم ریخت و نمی‌دانم چطور شد كه نتوانستم خودم را كنترل كنم. ناگهان چشمم به چكش افتاد آن را برداشتم و به سمت آرش رفتم، یك ضربه به سرش زدم او گیج شد و روی زمین افتاد.
بعد هم وسایل را برداشتم و فرار كردم. متهم در مورد اینكه چطور مقتول نتوانست مقاومت كند گفت: آرش غافلگیر شد نمی‌توانست مقاومت كند چون به محض اینكه چكش را دیدم برداشتم و به سرش كوبیدم. در ضربه اول او كاملا گیج شد و روی زمین افتاد ضربات بعدی را بعد از گیج شدنش زدم، حدود 25 ضربه زدم و تمام این ضربات به سرش خورد. بعد كه او را كشتم دو موبایل و دو لپ‌تاپ و 35‌هزارتومان پول هم از جیب مقتول برداشتم و رفتم. من تحت تاثیر شیشه بودم حالا كه 6 ماه است پاك شده‌ام می‌فهمم در آن زمان چقدر آدم بدی بودم. او در مورد اینكه حرفی با اولیای‌دم دارد گفت: من هیچ حرفی نمی‌توانم به آنها بزنم چون حق دارند من را قصاص كنند. من خیلی از كارم پشیمان هستم اما نمی‌توانم درخواست بخشش كنم. آرش بچه سالم و پاكی بود، اعتیاد نداشت و اهل سرقت و این‌جور كارها هم نبود. ما رفیق بودیم و من از كارم پشیمان هستم اما به اولیای‌دم حق می‌دهم درخواست قصاص كنند و آن را اجرا هم بكنند. بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات شعبه 113 برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha