سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک می‌تواند از کم‌خونی ناشی از فقر آهن پیشگیری کند که این طرح در چند استان به صورت پایلوت انجام شده است.

مجید حاجی فرجی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: دختران بیشتر به کمبود آهن مبتلا می‌شوند که به دلیل تغییرات هورمونی و سن بلوغ، خونریزی‌های قاعدگی در آنها بروز پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر دریافت آهن دختران ناکافی باشد هر چند که هیچ بیماری وجود نداشته نباشد و خونریزی‌های آنها در دوران قاعدگی قابل کنترل باشد، باز به لحاظ دریافت آهن ناکافی، فقر آهن وجود خواهد داشت.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور افزود: در سیستم سلامت، قرص آهن به دانش‌آموزان ارائه شده و مشکلی که وجود دارد، عدم مصرف این قرص‌هاست زیرا بسیاری از دانش‌آموزان قرص‌ها را نمی‌خورند یا توزیع نامناسبی در برخی از مدارس وجود دارد و خود عدم مصرف می‌تواند یک مشکل و معضل باشد.
 
حاجی فرجی اضافه کرد: یکی از کارهایی که در سطح جوامع مختلف انجام می‌شود غنی‌سازی است که چند سالی است همکاران ما در وزارت بهداشت بحث غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک را در چند استان به صورت پایلوت انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha