پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: 39794

كلم بروكلی و گوجه فرنگی هر دو دشمن سرطان هستند اما اگر این دو سبزی باهم تركیب شود و به عنوان بخشی از رژیم غذایی باهم خورده شوند، در كاهش ابتلا به سرطان پروستات بسیار موثرترند .

سلامت نیوز : تحقیقات دانشمندان روی موش‌ها نشان می‌دهد گوجه فرنگی و كلم بروكلی از سرطان پروستات جلوگیری می‌كند.به گفته دانشمندان، اگرچه كلم بروكلی و گوجه فرنگی هر دو دشمن سرطان هستند اما اگر این دو سبزی باهم تركیب شود و به عنوان بخشی از رژیم غذایی باهم خورده شوند، در كاهش ابتلا به سرطان پروستات بسیار موثرترند .

محققان دانشگاه ایلینوس با تنطیم یك رژیم غذایی كه در آن ۱۰ درصد پودر كلم بروكلی و ۱۰ درصد گوجه فرنگی بود، گروهی از موش‌ها را كه به سرطان پروستات مبتلا بودند مورد بررسی قرار دادند. به سایر موش‌ها تنها پودر كلم بروكلی به تنهایی و یا پودر گوجه‌فرنگی به تنهایی دادند. بعد از ۲۲ هفته این محققان دریافتند كه تركیب كلم بروكلی و گوجه‌فرنگی بیشترین تاثیر را در كاهش سرطان پروستات دارد.

این محققان اظهار می‌كنند وقتی كلم بروكلی و گوجه فرنگی باهم خورده می‌شوند تاثیرات بیشتری دارند و شاید این به دلیل تركیب فعال‌كننده‌های بیوشیمایی باشد كه در هر دو سبزی وجود دارد و می‌توانند به روش‌های مختلف اثرات ضد سرطانی داشته باشد.

به گفته این دانشمندان مردان سالمندی كه به سرطان پروستات مبتلا هستند و در انتظار شیمی‌ و اشعه درمانی هستند باید بیشتر به رژیم غذایی خود توجه كنند. این دانشمندان به مردان توصیه می‌كنند كه روزانه ۴/۱ فنجان كلم بروكلی و ۵/۲ فنجان گوجه‌فرنگی تازه مصرف كنند.
منبع : هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha