مصرف روزی دو فنجان چای احتمال ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.خاصیت ضد اکسایشی چای در برابر بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان از بدن محافظت می‌کند.

سلامت نیوز : مصرف روزی دو فنجان چای احتمال ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.خاصیت ضد اکسایشی چای در برابر بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان از بدن محافظت می‌کند.
خاصیت ضد اکسایشی چای، چهار برابر ویتامین C می‌باشد. تمام انواع چای حاوی ماده‌ای به نام فلاونوئید می‌باشند که خاصیت ضد اکسایشی آن زبان‌زد است.

همچنین چای حاوی مواد دیگری از جمله تئوفیلین (ماده‌ای که باعث انبساط نایژه‌ها می‌شود و برای آسم مصرف دارد)، تئوبرومین (آرام بخش سیستم عصبی)، انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های C ، B۱۲ , B۲ ، A ، فلئور، آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر و ... می‌باشد.
براساس نتایج انجام شده، مصرف روزی دو فنجان چای احتمال ابتلا به سرطان ریه، مری، روده راست و پانکراس را کاهش می‌دهد.
تحقیقات دیگر نیز نشان داده‌اند که چای در برابر سرطان پروستات و سرطان دهان نقش پیشگیرانه دارد و احتمال تشکیل لخته خون را نیز کاهش می‌دهد.

نتایج تحقیقات انجام شده در انگلستان نیز حاکی از آن است که چای حاوی مواد آرام بخش است و بواسطه انبساط مجاری پوست باعث افزایش دمای پوست می‌شود. همچنین این نوشیدنی مطبوع تاثیر بسزایی در تحریک هوشیاری و بی خوابی دارد.
با این حال مصرف چای معایبی نیز دارد، به عنوان مثال چای جذب آهن را با مشکل مواجه می‌سازد و چای سیاه نیز به واسطه دارا بودن مقادیر بالای اسید اگزالیک در افرادی که در مجاری ادراری خود سابقه سنگ دارند، ایجاد مشکل می‌کند.



منبع : بانک اطلاعات گردشگری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha