اجرای طرح نمادین گردش پوستر جامعه عاری از دخانیات از سوی هواداران فوتبال در استادیوم آزادی، اجرای طرح های آموزشی در پارك های ملت، لاله و دانشجو اهدای گل به وسیله كودكان مهدكودك به افراد سیگاری به منظور ترك سیگار از برنامه هایی است كه فرهنگسرای سلامت در ارتباط هفته بدون دخانیات اقدام به برگزاری آن كرده است.

دكتر فراهانی، رئیس فرهنگسرای سلامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درمورد برنامه های این فرهنگسرا در ارتباط با هفته دخانیات افزود: با همكاری وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكی، دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشكی ایران، شهرداری تهران و فرهنگسرای سلامت برنامه هایی برای هفته عاری از دخانیات درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در یك طرح نمادین برای نخستین بار به همراه كودكان پیش دبستانی و مهدكودك افراد سیگاری به ترك سیگار مبادرت می ورزند بطوری كه با شركت 700 كودك در پارك ملت و اهدای گل به افراد سیگاری آنها را به نوعی به ترك سیگار تشویق می كنند.
دكتر فراهانی تاكید كرد: قرار است در سه پارك ملت، لاله و دانشجو اقداماتی در ارتباط با هفته عاری از دخانیات برگزار شود و قرار است سه شنبه در پارك ملت فعالیت های آموزشی و ورزشی برای كودكان و بزرگسالان در زمینه ترك سیگار صورت بگیرد.
رئیس فرهنگسرای سلامت گفت: سازمان آموزش و پرورش در افتتاحیه كه امروز پنجم خرداد برگزار شد و در افتتاحیه این هفته كه قرار است پنج شنبه در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شود حضوری پررنگ داشته است به طوری كه سعی دارد با شركت دانش آموزان درروز افتتاحیه این افراد را به نوعی با مضرات و آسیب های سیگار آشنا سازد.
وی انجمن مبارزه با دخانیات، نیروی انتظامی، هفته نامه سلامت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شركت شهر سالم و انجمن زندگی عاری از دخانیات را از حامیان برگزاری هفته بدون دخانیات عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha