نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی با انتقاد از ناتواناییهایی که در مدیریت نظام سلامت کشور وجود دارد تاکید کرد: تا الان هم با دعای مردم توانسته ایم کارهای حوزه سلامت را پیش ببریم.

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی با انتقاد از ناتواناییهایی که در مدیریت نظام سلامت کشور وجود دارد تاکید کرد: تا الان هم با دعای مردم توانسته ایم کارهای حوزه سلامت را پیش ببریم.

دکتر مسعود مسلمی فرد در گفتگو با مهر به چالشهای حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: اینکه خانم وزیر از مردم بخواهند دعا کنند تا مشکلات و چالشها در حوزه سلامت حل شود، خوب است اما این این مسئله موجب نمی شود وظایف خودمان را درست انجام ندهیم.

دکتر مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت در حاشیه نخستین جشنواره حاکمیت بالینی در جمع خبرنگاران با یادآوری چالشهای فراوان حوزه سلامت گفته بود که "مشکلات اعتباری و بودجه‌ای زیاد داریم، همکاریهای بین بخشی در بعضی جا‌ها نداریم اما یاری خدا و دعای خیر مردم را داریم."

مسلمی فرد با عنوان این مطلب که امروز حوزه سلامت به خاطر چالشهایی که دارد باعث شده تا مردم دچار آسیب شوند، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در ترسیم برنامه چشم انداز 20 ساله و افق 1404 که می بایست ایران در نقطه اول منطقه قرار بگیرد، همه موارد و مسائل را مورد توجه قرار دادند. به همین دلیل در حوزه سلامت نیز باید این اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: حالا پس از گذشت 6 سال از برنامه چشم انداز در حوزه سلامت، تازه پیش نویس برنامه های نظام سلامت در افق 1404 را نوشته ایم و خبری از اجرای برنامه ها نیست. این یعنی اینکه 6 سال از برنامه عقب هستیم.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور با تاکید بر این نکته که تا الان هم به خاطر دعای مردم بوده که توانسته ایم برنامه ها را پیش ببریم، تصریح کرد: کشمکش در حوزه سلامت باعث می شود که مردم خسارت ببینند.

وی افزود: حرفهای قشنگ می زنیم ولی رفتار خوبی انجام نمی دهیم که در نهایت دودش به چشم مردم می‌رود.

مسلمی فرد با تاکید براینکه ایران در بحث علمی نوآور است، گفت: در حوزه طب اگر امکانات جانبی فراهم باشد قطعا در دنیا حرف اول را می زنیم. اما وقتی از نظر ارائه خدمات درمانی به مردم دچار مشکل هستیم تنها دو معنا و مفهوم دارد. نخست اینکه مدیریت حوزه سلامت سالیان سال است که ضعیف است و نیاز به تحول اساسی دارد. دوم اینکه وضعیت مالی و اعتباری حوزه سلامت از نظر سرانه و تخصیص اعتبارات ضعیف است.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور در پایان تصریح کرد: شان حوزه سلامت حکم می کند طوری عمل کنیم که مردم از ته دل دعا کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha