سلامت نیوز : رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واكسن وزارت بهداشت ودرمان گفت: با پوشش كامل واكسیناسیون بیماری سیاه سرفه، روند افزایشی و شیوع این بیماری در همه رده‌های سنی در كشور تحت كنترل قرار گرفته است.
محسن زهرایی با بیان این مطلب گفت: میزان مرگ ومیر وشیوع سیاه سرفه كه در دهه گذشته بالا بود،اكنون به شكل قابل توجهی درهمه مناطق كشور كاهش یافته است.
وی با بیان این كه این به آن معنا نیست كه دیگر بیماری سیاه سرفه وجود ندارد، افزود: موارد اندك این بیماری هنوز وجود دارد و باید برای كنترل وپیشگیری از آن به موقع به پزشكان متخصص مراجعه كرد.
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه ایران رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واكسن وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینكه در 9 ماهه امسال حدود 450 مورد گزارش مشكوك به بیماری سیاه سرفه در كشور گزارش شده است، اظهار كرد: فقط حدود 10درصد این موارد مثبت بوده كه تحت درمان ویژه قرار گرفتند. دكتر زهرایی، كودكان زیر 6‌‌ماه را حساس‌ترین گروه‌های درگیر این بیماری در مقایسه با گروه‌های دیگر سنی دانست و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، اولویت اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واكسن وزارت بهداشت و درمان در این رده سنی است.
وی، برگزاری همایش‌های آموزشی سیاه سرفه در مناطق مختلف كشور را در شناسایی بهتر و دقیق‌تر پزشكان مؤثر دانست و افزود: به علت شباهت زیاد سیاه سرفه با سرفه های معمولی به شكل معمول پزشكان در تشخیص بیماری دچار اشتباه می‌شوند كه این موارد با برگزاری دوره‌های آموزشی برطرف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha