شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 39809

مصرف آبلیمو از پیری زودرس جلوگیری می كند و منجر به افزایش بینایی چشم می شود.

سلامت نیوز: متخصص تغذیه گفت: مصرف آبلیمو از پیری زودرس جلوگیری می كند و منجر به افزایش بینایی چشم می شود.

دكتر مرتضی صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: آبلیمو منبع مهم اسید سیتریك و اسكوربیك است كه كنترل‌كننده اسید اوریك است.

وی ادامه داد: آبلیمو در هضم غذا و نیز درمان بسیاری از بیماری های معده تاثیر دارد.

صفوی اضافه كرد: آبلیمو در درمان سرماخوردگی، تنگی نفس، رماتیسم، دیابت، گلودرد چركی، غلظت خون، تب، دردهای كلیه و شكم، سنگ های كلیوی و چربی خون تاثیر مستقیم دارد.

صفوی اضافه كرد: مصرف آبلیمو در كنار مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ، سبب افزایش آهن بدن می شود بنابراین به دختران توصیه می شود روزانه این ماده غذایی را برای جلوگیری از كمبود آهن مصرف كنند.

صفوی در ادامه گفت: مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ در دوران بلوغ، تضمین كننده سلامت مادران آینده است چرا كه دختران در سن بلوغ برای جبران فقر آهن، نیازمند تغذیه ای مناسب هستند.

وی اضافه كرد: براساس مطالعات انجام شده، بسیاری از مشكلات دوران بارداری و تولد نوزادان نارس، ارتباط مستقیم با وضع تغذیه مادر در زمان قبل از بارداری و سنین قبل از ازدواج دارد.

صفوی گفت: دخترانی كه زندگی خود را با تغذیه ناكافی در دوران كودكی همراه با بیماری شروع كرده و به دوره نوجوانی پا می گذارند، از یك طرف به علت كمبودهای تغذیه ای با كاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش ابتلا به بیماری ها و كاهش توانمندی ذهنی و جسمی مواجه می شوند و از سوی دیگر، پس از ازدواج نمی توانند دوران بارداری شیردهی خوبی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha