سلامت نیوز :اولین همایش نقش زنان در فعالیت‌های خیرخواهانه به همت خیریه کمیته بانوان انجمن خیریه خدمات درمانی حضرت ابولفضل(ع) و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی خیریه درمانی حضرت ابولفضل(ع)، دکتر وحید دستجردی با اشاره به فعالیت های زنان خیرخواه گفت: اگر فعالیت های خیر بانوان برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی باشد، تاثیرات عمیقی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: قطعاً بانوان با روحیه لطیف، پاک، حق طلبانه و رقت قلبی که دارند می توانند برای کل جامعه در امور خیریه الگو باشند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: فعالیت زنان خیرخواه می‌توانند کل جامعه را به سمت امور خیرخواهانه و خداپسندانه سوق داده و منشا ثمرات خوبی در جامعه گردد.

اهمیت فعالیت‌های خیریه و اجتماعی در اسلام

وی به خدمات اجتماعی و عام المنفعه ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین با دست خود و با توان خود، چاه‌های زیادی حفر می‌کردند و نخلستان‌هایی را ایجاد کرده و وقف عام می‌کردند تا همه مردم از آن استفاده کنند که این چاه‌ها هنوز هم مورد استفاده مردم است.

دکتر وحید دستجردی تصریح کرد: وقتی رهبر جامعه اسلامی چنین شخصیتی دارد، همه مسلمانان باید به اهمیت وظایف اجتماعی خود پی برده و در این راه قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت متولی سلامت در کشور است ولی تجربه نشان می‌دهد در هرکجا بخش سلامت، خیرین و مردم به میدان آمده و دولت را در زمینه سلامت یاری داده‌اند، خدمات باکیفیت‌تر با بهره‌وری بالاتر ارایه شده و تاثیر و نتیجه بهتری به همراه داشته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه به اهمیت کار خیر در حوزه سلامت و درمان بیماران اشاره کرد و افزود: طبق آموزه‌های دینی ما مسلمانان، اگر فردی بتواند انسانی را احیا کند و او را از مرگ و بیماری نجات دهد، مانند این است که این کار بزرگ را برای همه مردم انجام داده است.

وی به فعالیت‌های وزارت بهداشت در زمینه ارتقای خدمات در بخش سلامت کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم در زمینه خدمت‌رسانی به نقطه‌ای برسیم که با ارتقای کیفیت خدمات بیمه و ...بیماران ما هزینه‌ای برای درمان پرداخت نکنند.

دکتر وحید دستجردی به فعالیت‌های ویژه‌ای بانوان در امور خیر اشاره کرد و گفت: امروز در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، مشاوره‌های اخلاقی، اجتماعی و... نیازمند این هستیم که بانوان وارد عمل شده و جامعه را حمایت فکری و معنوی کنند.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات چشمگیر فعالیت‌های انجمن خیریه خدمات درمانی حضرت ابولفضل(ع) در حوزه سلامت گفت: از این کار بزرگی که تحت عنوان حضرت ابولفضل(ع) انجام می‌شود تشکر می‌کنم و امیدوارم حضرت ابولفضل العباس(ع) حامی این انجمن تاثیرگذار باشد.

 

فعالیت خیرین استان اصفهان در حوزه آموزش و پژوهش

قبل از سخنرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شیرانی رییس دانشکده علوم پزشکی استان اصفهان در سخنانی اظهار داشت: یکی از افتخارات من در حوزه سلامت استان اصفهان، وجود خیرینی است که با عشق و علاقه زندگی خود را در راه کمک به مردم گذاشته‌اند.

وی افزود: در شهر اصفهان، چندین بیمارستان خوب توسط خیرین اداره می‌شود و خیرین در قالب خیریه‌های گوناگون از جمله خیریه توانمند حضرت ابولفضل(ع) خدمات شایانی به مردم ارایه داده‌اند.

شیرانی به همکاری دانشکده علوم پزشکی استان اصفهان به خیرین اشاره کرد و گفت: بسیار خوشبختیم ارتباط خوب و موثری بین دولت و این خیرین در استان اصفهان برقرار شده و دانشکده علوم پزشکی به عنوان مشاور همیشه در خدمت خیرین است.

وی در پایان افزود: خیرین استان اصفهان در حوزه‌های گوناگون سلامت وارد شده که از این جمله می‌توان به ورود انان به بخش آموزش و پژوهش اشاره کنیم که هزینه‌هایی را در این بخش متقبل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha