شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 39815
سلامت نیوز :مردم باید متوجه این موضوع بشوند كه موضوع مادران حامل از نظر فقهی بلامانع است و مادران حامل مرتكب خلاف نمی‌شوند. موضوع اجاره كردن رحم همانند اهدای كلیه به فرد نیازمند است كه در جامعه مورد قبول واقع شده و هیچ‌كس ایرادی به آنها نمی‌گیرد.

به نوشته تهران امروز  باید مجموعه ای از متخصصان دینی و دانشی با یكدیگر هم‌آوایی كنند تا مسئله‌ای را كه مشكل مبتلابه جامعه است، پاسخگو باشند اگر این نظر مثبت شد از طریق رفتارشناسان و صداوسیما و رسانه ها توضیحات لازم به مردم داده شود تا ابهامات این طرح بر طرف شود.

اما در صورتی كه هیچ اطلاعاتی در این باره به مردم داده نشود، ممكن است این مسئله همانند فروش كلیه باعث بروز بازار سیاه و بالا رفتن قیمت شود. اگر چه موضوع مادران حامل در جامعه ما عرف نیست ولی با توجه به آمار‌ بالای زوج هایی كه نمی‌توانند فرزند دار شوند این مسئله موضوعی اضطراری تلقی می‌شود و هر موضوعی كه در حد اضطرار باشد حتی اگر ممنوع باشد به تشخیص صاحب‌نظر مباح می‌شود مثل گرفتن روزه كه واجب است ولی اگر مشكلی برای روزه‌دار به وجود بیاید مباح می‌شود .

برای پذیرش مادران حامل باید فرهنگ جامعه اصلاح شود و مردم این موضوع را بپذیرند كه مادران حامل گامی‌ برای كمك به خانواده‌هایی برمی‌دارند كه نمی‌توانند به دلایل پزشكی صاحب فرزند شوند و استفاده از مادران حامل برای پرورش فرزندان آنها در محیط طبیعی رحم با رعایت تمام موازین اخلاقی و شرعی، آخرین راهكار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha