سلامت نیوز :در خصوص بحث مادران حامل خلأ قانونی وجود دارد . در قانون مجازات اسلامی‌اگر چه در خصوص دیه و سقط جنین مواردی بیان شده اما به‌علت این كه مادران حامل موضوعی نو در جامعه است در قانون از آن صحبتی نشده است حتی در قانون مدنی نیز كه درخصوص مسائل و روابط بین اشخاص تعریف شده است اما از مادران حامل صحبتی به میان نیامده است.

وجود این موضوع باعث بروز مشكلات زیادی برای زوجینی كه مایل به استفاده از مادر جایگزین برای فرزند دار شدن هستند، شده اما برای برطرف شدن این خلأ باید حقوق پزشكی در جامعه جدی گرفته شود و در دانشگاه نیز تدریس شود.

افراد آگاه باید از طریق كمیسیون های حقوقی و قضایی مجلس، موضوع را دنبال كنند و نسبت به آسیب شناسی و شناسایی موضوع اقدام كنند .

همچنین با استفاده از نظر علما و مراجع نسبت به قانون های لازم مورد بحث این موضوع بررسی شود كه بهترین راه مطرح شدن این موضوع در كارگروه كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی‌و حضور افرادی كه اشراف كامل به این موضوع دارند، است.

در زمانی كه تصمیم به استفاده از مادران حامل گرفته می‌شود،‌ قرار دادی بین والدین و مادر حامل بسته می‌شود كه در آن شرایط طرفین قید می‌شود و دو طرف طبق قانون مدنی ملزم به رعایت این توافقنامه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha