شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 39819
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان این که کم خوابی موجب افزایش چروک‌های پوستی می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه امروزه، مصرف سیگار و عدم استفاده مناسب از کرم‌های ضد آفتاب در ردیف عوامل اصلی ایجاد چروک‌های پوستی در میان زنان جوان قرار می‌گیرند.

دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پوست دور چشم، نازک‌ترین بخش پوست و دارای کمترین چربی بافت پوستی است، اظهار کرد: به همین خاطر پوست دور چشم بیش از بخش‌های دیگر پوست در بدن مستعد چروک شدن است.

وی در ادامه به تبیین دلایل چروک شدن پوست اطراف چشم پرداخت و عنوان کرد: افزایش سن که یک امر همگانی و اجتناب ناپذیر است، استفاده بیش از حد از عضلات دور چشم در برخی افراد بویژه در اشخاصی که به عنوان مثال زیاد می‌خندند و هنگام خندیدن اطراف چشمشان چروک می‌افتد، قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین استعمال دخانیات از جمله موارد قابل ذکر در ایجاد چروک دور چشم هستند.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: کاهش شدید وزن، الگوهای تغذیه غلط و استراحت ناکافی، اولین اثر را بر روی بافت دور چشم می گذارند. به عنوان مثال اغلب مشاهده می شود افرادی که دچار اختلالات خواب بوده و یا خوابشان کافی نیست، دور چشمشان گود شده و بافت دور چشمشان تیره می‌شود و در بسیاری موارد پوست دور چشمشان چروک می‌شود که تمامی این موارد به علت بافت نازک و نرم دور چشم بروز می‌یابد.

احسانی ضمن اشاره به این که اصلی‌ترین عامل چروک شدن پوست بویژه در زنان افزایش سن است، اظهار کرد: متاسفانه امروزه، مصرف سیگار و عدم استفاده مناسب از کرم‌های ضدآفتاب در ردیف عوامل اصلی ایجاد چروک‌های پوستی در میان زنان جوان قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای دور چشم موجب ایجاد حساسیت و التهاب در چشم نمی‌شود، عنوان کرد: ممکن است از ترکیباتی در تولید کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود که التهاب بافت پوستی دورچشم را برای برخی افراد به دنبال داشته باشد. به منظور رفع این مشکل کرم‌های ضد آفتاب ویژه دور چشم طراحی و تولید شده‌اند که درصد کمتری از آن ترکیبات را دارا بوده و ضرری برای چشم ندارند. این کرم‌ها برای افرادی که دچار التهاب و حساسیت پوستی در نواحی دور چشم می‌شوند مناسب است.

این متخصص پوست و مو در خصوص راه های درمان چروک دور چشم توضیح داد: انتخاب یک راهکار درمانی مناسب تا حدود زیادی به علت بروز عارضه بستگی پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر چروک دور چشم به علت فعالیت بیش از حد عضلات دور چشم اتفاق افتاده باشد، تنها راه درمان آن استفاده از آمپول‌های بوتاکس است. اما اگر دلیل چروک شدن پوست افزایش سن باشد، پیلینگ، میکرودرم، لیزرهای جوان سازی پوست، تزریق ژل و در انتها لیفتینگ پوست می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان این که میزان اثرگذاری کرم‌های دور چشم در رفع چروک‌های پوستی پایین است، اظهار کرد: کرم‌های دور چشم بیشتر نقش پیشگیرانه داشته و کمک می‌کنند تا عارضه شدت نیابد در واقع می‌توان گفت از جنبه درمانی بالایی برخوردار نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha