شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
سلامت نیوز: هیات قضات دادگاه كیفری برای صدور رای درباره سه برادر كه پسر جوانی را ربوده و به قتل رسانده‌اند، وارد شور شدند. این سه برادر هفته گذشته در جلسه محاكمه‌ای كه در شعبه پنج دادگاه كیفری استان فارس برگزار شد از خودشان دفاع كردند و جزییات قتل پسر 25 ساله را شرح دادند.

 ظهر روز 24 تیر سال 87 مردی كه سوار بر خودرواش در منطقه ریكی استان فارس در حركت بود بعد از رد كردن چشمه دارنگون به پلی رسید كه زیر آن شعله‌های آتش به چشم می‌خورد. مرد توقف كرد تا ببیند علت این آتش‌سوزی چیست. او وقتی جلو رفت جسد انسانی را دید كه طعمه حریق شده بود. مرد رهگذر در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی موضوع را به ماموران اطلاع داد. دقایقی بعد تیمی از ماموران در صحنه جرم حاضر شدند و با دیدن جسد مردی كه به طرز فجیعی به قتل رسیده بود تحقیقات‌شان را آغاز كردند.

مقتول هیچ مدرك شناسایی نداشت و صورتش از بین رفته و قابل شناسایی نبود. متخصص پزشكی قانونی كه در محل حادثه حاضر شده بود بعد از معاینه‌های اولیه اعلام كرد قاتل یا قاتلان گردن این جوان را با شی تیزی بریده و روی صورتش نیز اسید پاشیده‌اند. به این ترتیب جنازه به پزشكی قانونی انتقال یافت و تلاش برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. همزمان با این اتفاق تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی در تلاش بودند تا جوان 25 ساله‌ای به نام ایمان را كه توسط افراد ناشناسی ربوده شده بود، نجات بدهند. خانواده ایمان یك روز قبل از كشف جنازه مفقود شدن فرزندشان را به پلیس اعلام كرده و در مراجعه بعدی خود گفته بودند فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و برای آزادی ایمان درخواست پول كرده است. كارآگاهان برای اینكه بتوانند ردی از گروگان‌گیران به دست بیاورند آموزش‌های لازم را به خانواده ایمان ارایه دادند و از آنها خواستند با متهمان برای پرداخت باج، قرار ملاقات بگذارند. این‌گونه بود كه تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و بعد از تعیین زمان و مكان قرار، این محل به صورت نامحسوس تحت پوشش ماموران درآمد و زمانی‌كه یكی از متهمان برای تحویل گرفتن ساك پول به آنجا مراجعه كرد در حلقه محاصره گرفتار و دستگیر شد.
این متهم وقتی به اداره آگاهی انتقال یافت در همان بازجویی‌های اولیه اعلام كرد آدم‌ربایی را با كمك دو برادرش انجام داده و ایمان را به قتل رسانده است. پس از آن بود كه دو برادر این متهم نیز بازداشت شدند و پلیس به این نتیجه رسید كه جنازه كشف شده زیر پل متعلق به ایمان است. خانواده این پسر به پزشكی قانونی رفتند و با رویت جسد هویت آن را تایید كردند. در حالی‌كه بخشی از دو معمای مطرح‌شده، حل و گره‌های اولیه گشوده شده بود، سه برادر تحت بازجویی قرار گرفتند. حسن- یكی از متهمان- گفت: «ما به بهانه‌ای ایمان را سوار خودرومان كردیم و ربودیم و او را به منزل یكی از برادرانم بردیم. هدف ما از این كار این بود كه از خانواده‌اش باج بگیریم اما چون ایمان ما را شناسایی كرده بود اگر آزاد می‌شد به سادگی ما را لو می‌داد و به زندان می‌افتادیم. برای همین به این نتیجه رسیدیم كه باید او را به قتل برسانیم. برای این كار ایمان را به منطقه‌ای خلوت بردیم و با استفاده از یك اره چوب‌بر گردن او را بریدیم و برای اینكه از مرگش مطمئن شویم و كاری كنیم كه جنازه شناسایی نشود روی صورت او اسید پاشیدیم و بعد جسد را به آتش كشیدیم و فرار كردیم.»

این متهم ادامه داد: «بعد از قتل بار دیگر با خانواده ایمان تماس گرفتیم و با تهدید وادارشان كردیم مبلغی را كه خواسته‌ایم هرچه زودتر بپردازند به این ترتیب می‌خواستیم به هدف اصلی‌مان هم برسیم.»دو برادر دیگر نیز در بازجویی‌ها گفته‌های حسن را تایید كردند و به بازسازی صحنه قتل پرداختند. پس از آن قرار مجرمیت و كیفرخواست علیه متهمان صادر شد و آنها هفته پیش در دادگاه كیفری استان فارس پای میز محاكمه رفتند. در این جلسه نماینده دادستان مجازات سه‌برادر را خواستار شد و اولیای دم مقتول نیز اعلام كردند، خواسته‌شان قصاص قاتلان است. در ادامه سه برادر اظهارات‌شان را در بازجویی‌ها بار دیگر تكرار كردند و پس از آن هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha