سلامت نیوز: معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت گفت: كنترل نهایی قند خون بیماران مبتلا به دیابت قبل از سفر به كربلای معلی الزامی است.

علی حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماران دیابتی كه همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) قصد سفر به كشور عراق را دارند، باید با پزشك خود مشورت های لازم را انجام دهند.

وی گفت: این بیماران در صورت تزریق انسولین، باید این دارو را در داخل محفظه های خنك بگذارند تا در طول مسیر این سفر معنوی، با مشكل مواجه نشوند.

معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت در عین حال اظهار داشت: البته داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در درمانگاه های هلال احمر ایران در كشور عراق وجود دارد اما این بیماران باید همیشه و حتی در طول زیارت اماكن متبركه در عراق، انسولین و داروهای خود را برای جلوگیری از بروز هر نوع مشكل همراه داشته باشند.

وی به زائران كربلای معلی توصیه كرد چنانچه از بیماری و ناراحتی های مزمن رنج می برند، قبل از سفر با پزشك خود مشورت كنند تا در طول سفر با مشكلات عدیده روبرو نشوند.

حیدری با یادآوری سرمای بیش از اندازه هوا در كشور عراق گفت: زائران ایرانی باید از خوردن هر نوع نوشیدنی گرم كه در محوطه های بیرونی و خارج از محل اقامت شان موجود است، بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha