سلامت نیوز: اتصال سیم برق در یك مركز دخترانه نگهداری از معلولان در بوشهر به وقوع آتش‌سوزی گسترده منجر شد.

در این حادثه كه شامگاه چهارشنبه هفته پیش در مركز آل‌یاسین رخ داد، سه دختر معلول جان باختند و 16 نفر مجروح شدند. غلامرضا حیدری، رییس دانشگاه علوم‌ پزشكی بوشهر گازگرفتگی و سوختگی را مشكل 16 مجروح این حادثه عنوان كرد و به ایسنا گفت: دو نفر از مصدومان حادثه كه آسیب‌دیدگی بیشتری داشتند، به علت سوختگی به بیمارستان گناوه منتقل شدند كه یكی از این افراد از زیر دستگاه خارج شده و دیگری همچنان زیر دستگاه است و خوشبختانه وضعیت هر دو نفر مساعد اعلام شده است. حیدری با اشاره به وضعیت 14مصدوم دیگر كه در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بوشهر بستری بودند، گفت: این 14 نفر كه دلیل عمده مصدومیت‌شان استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی بود، پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.
اكبر گرگوری‌مطلق مدیركل بهزیستی استان بوشهر نیز به «مهر» گفت: یكی از افراد فوت‌شده به علت خفگی در محل حادثه جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان فوت شدند. او به سالم بودن 21 نفر دیگر از معلولان حاضر در این مركز اشاره كرد و گفت: معلولان از لحاظ جسمی نسبت به دیگران آسیب‌پذیرتر هستند و علت بالا بودن كشته‌شدگان و مصدومان این حادثه همین عامل است.

همچنین سردار رضا محمدی‌یگانه، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ماموران انتظامی از لحظات اولیه‌ این حادثه به منظور ایجاد نظم و انضباط و كمك به امداد‌گران در محل حاضر بودند و تاكنون هیچ‌ شكایتی از سوی خانواده افراد و نهادهای دیگر به پلیس ارجاع نشده اما پلیس در صورت دریافت شكایت سریع آن را به دستگاه قضایی ارجاع خواهد داد. غلامرضا حاجیونی مدیر مركز فوریت‌های پزشكی استان بوشهر نیز به «ایرنا» گفت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه آتش‌سوزی، هشت آمبولانس از این مركز به همراه چهار آمبولانس از بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر در محل حاضر شدند و بیماران را به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) منتقل كردند. در حال حاضر تحقیقات برای روشن شدن علت وقوع حریق ادامه دارد اما به گفته رییس دانشگاه علوم‌ پزشكی بوشهر به نظر می‌رسد علت اصلی حادثه اتصال سیم برق باشد. گرگوری‌مطلق نیز علت این حادثه را اتصالی و آتش‌سوزی یك دستگاه بخاری‌برقی در این مركز دانست.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha