سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: استفاده بیش از حد از بخور در فصل زمستان رطوبت بدن را افزایش می‌دهد همچنین کسانی که پوست بدنشان خشک است، استفاده از بخور موجب افزایش رطوبت بدن آنها شده و خشکی را کاهش می‌دهد.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان ضعیف شدن و تاری دید افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: افزایش سودای خون می‌تواند تاری دید ایجاد کند همچنین سردی و خشکی در همه جای بدن به خصوص چشم‌ها افزایش پیدا کرده و موجب گرفتگی عروق چشم می‌شود که تاری دید بروز پیدا می‌کند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: استفاده از بخور در فصل پاییز و زمستان می‌تواند خشکی بدن را از بین ببرد همچنین بخورهایی که از گیاهان دارویی گرم در آن استفاده شده باشد می‌تواند رطوبت بیش از حد بدن را نیز کاهش دهد.
 
ابوالحبیب ادامه داد: دستگاه‌های بخور باید به گونه‌ای باشد که زمانی که فضای اتاق اشباع از رطوبت و بخار شد دستگاه خاموش شود، به دلیل اینکه رطوبت بیش از حد تولیدشده می‌تواند تری بدن را افزایش دهد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های بخور تولیدشده در بازار دچار نقص‌هایی هستند که مدام بخور تولید می‌کنند و وقفه ندارند؛ کارخانه‌های سازنده باید دستگاه‌های بخور را طوری طراحی کنند تا زمانی که به میزان کافی رطوبت و بخار تولید شد، دستگاه بخور خاموش شود و زمانی که رطوبت کم شد، دستگاه خود به خود و اتوماتیک روشن شود.

این محقق طب اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های بخور امروزی به رطوبت‌سنج مجهز نیستند، افزود: اگر دستگاه‌های بخور رطوبت‌سنج داشته باشند بهتر است چرا که بیش از حد بخار تولید نمی‌شود و موجب افزایش رطوبت بدن نخواهد شد و اگر دستگاه به حد کافی رطوبت تولید کرد به طور اتوماتیک خاموش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha