سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس تلاش بسیاری کرد تا سهم سه هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از محل درآمدهای نفتی اختصاص یابد اما اکنون که کمتر از سه ماه به پایان سال مانده تنها حدود 299 میلیارد تومان آن محقق شده است.

دکتر محمد ضابطی طرقی در گفتگو با مهر به مشکلات و چالشهای پیش روی حوزه سلامت کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز متوجه نشده ایم که رویکرد دولت در انجام امور بر اساس کدام اولویت است.

وی با طرح این موضوع که اگر ادعا می کنیم نوکر مردم هستیم، مردم این لیاقت را دارند که بهتر از این زندگی کنند، ادامه داد: کشور ما هم اکنون در مرحله گذر از در حال توسعه به توسعه یافتگی است و بر همین اساس چشم انداز 20 ساله در افق 1404 برای آن ترسیم شده است.

ضابطی تاکید کرد: در این چشم انداز، هدف اصلی مردم هستند و باید بدانیم برای رسیدن به ایران 1404 جز نیروی انسانی به خصوص نیروی جوان کشور، نمی توانیم به این چشم انداز برسیم. پس باید به ارتقاء و توسعه فرهنگی و اجتماعی کمر همت ببندیم

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به مقوله سلامت در چشم انداز 20 ساله کشور اشاره کرد و افزود: سلامت تک تک احاد جامعه قبل از تولد تا مرگ بر عهده وزارت بهداشت است. البته در این رهگذر، وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش و علوم نیز به همراه وزارت بهداشت نقش کلیدی دارند.

وی در عین حال از وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه ای نام برد که مصرف کننده هستند و نیاز به پول دارند.

ضابطی گفت: به نظر می رسد وزارتخانه های پولساز حرفشان جلوتر است و آنهایی که پول گیر هستند، کلاه شان پس معرکه است.

وی با عنوان این مطلب که وزیر بهداشت هم یک نفر در هیئت دولت است، افزود: باید ببینیم چه میزان از اعتباراتی که در هیئت دولت برای این وزارتخانه مصوب می شود در معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری محقق می شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: برای تحقق اهداف و برنامه هایی که تدوین شده است همه باید مشارکت داشته باشیم و فشار بیاوریم. چون نمی توان تنها به امید یک نفر کارها را پیش ببرد.

دکتر مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت در حاشیه نخستین جشنواره حاکمیت بالینی در جمع خبرنگاران با یادآوری چالشهای فراوان حوزه سلامت گفته بود که "مشکلات اعتباری و بودجه‌ای زیاد داریم، همکاریهای بین بخشی در بعضی جا‌ها نداریم اما یاری خدا و دعای خیر مردم را داریم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha