سلامت نیوز: سارقانی كه در پوشش مسافر با انگیزه سرقت خودرو، مرد سالمندی را به قتل رسانده بودند به‌زودی در دادگاه كیفری استان البرز محاكمه می‌شوند. رسیدگی به این پرونده از 27 آذر سال گذشته همزمان با كشف جسد مردی در حوالی فرودگاه پیام آغاز شد. پس از گزارش موضوع به پلیس، كارآگاهان و بازپرس جنایی كرج راهی محل حادثه شدند و به جمع‌آوری سرنخ‌ها و مدارك پرداختند. نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد سالمند بر اثر اصابت ضربه‌های یك جسم سخت به سرش از پا درآمده است. از سوی دیگر، در بررسی پرونده افراد ناپدید شده هویت علی 65 ساله كه خانواده‌اش ناپدید شدن او را گزارش داده بودند، شناسایی شد.

 خانواده مقتول به ماموران گفتند: علی چهار روز قبل با خودرو پرایدش برای مسافربری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت و در این مدت از او هیچ خبری نداشتیم. كارآگاهان تیم جنایی در ادامه وقتی دریافتند خودرو مقتول پس از جنایت ناپدید شده است، فرضیه قتل به دست دزدان مسافرنما را مطرح كردند و مشخصات خودرو مسروقه را در اختیار تمام واحدهای انتظامی قرار دادند. ماموران پس از سه هفته جست‌وجو دو پسر جوان را سوار بر پراید سرقتی شناسایی و دستگیر كردند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی، منكر قتل راننده شدند و ادعا كردند خودرو را در حوالی ماهدشت بدون سرنشین پیدا كرده‌اند اما ماموران كه متوجه تناقض‌گویی‌های دو پسر 21 ساله شده بودند به بازجویی تخصصی از متهمان ادامه دادند. سرانجام امیر- یكی از متهمان- به جرمش اعتراف كرد و گفت: «اواخر آذر با دوستم تصمیم به سرقت گرفتیم.

 روز حادثه به عنوان مسافر سوار خودرو مقتول شدیم و از او خواستیم ما را به صورت دربستی به اطراف كرج ببرد. پس از رسیدن به بیابان‌های اطراف فرودگاه پیام، با تهدید چاقو از راننده خواستیم پیاده شود اما وقتی مقاومت كرد، با كارد مجروحش كردیم و چند ضربه هم با سنگ به سرش كوبیدیم. بعد هم جسد را همان‌جا رها و فرار كردیم.» متهمان پس از اعتراف به جنایت، به محل قتل منتقل شدند و صحنه جنایت را بازسازی كردند. با تكمیل تحقیقات بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی كرج متهمان را مجرم شناخت و پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به دادگاه كیفری استان البرز فرستاده شد. قرار است دو متهم به قتل به‌زودی در شعبه اول دادگاه كیفری استان البرز محاكمه شوند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha