شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 39876
سلامت نیوز: كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: زنان باردار دارای اضافه وزن نباید خود سرانه از رژیم های غذایی كه در آنها، غذاهای اصلی مانند نان و غلات، برنج، ماكارونی، شیر و مواد لبنی، سبزی و میوه، گوشت، حبوبات و تخم مرغ حذف می شود، استفاده كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت حسین فلاح افزود: تحرك كافی بوسیله پیاده روی منظم روزانه - بطور مثال یك ساعت پیاده روی در روز- در صورت نداشتن ممنوعیت پزشكی بهترین راه برای پیشگیری از اضافه وزن است.

وی ادامه داد زنان باردار دارای اضافه وزن باید از سرخ كردن غذاها اجتناب و تا حد ممكن غذاها را به شكل آب پز، بخارپز و كبابی مصرف كنند؛ همچنین چربی اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداری كنند.

این كارشناس تغذیه خاطرنشان كرد اینگونه زنان برای كنترل وزن باید از شیر و محصولات لبنی كم چرب استفاده و به جای بكاربردن سس های چرب در تهیه سالاد از چاشنی هایی مانند آبلیمو، سركه، آبغوره و آب نارنج استفاده كنند.

فلاح، محدود كردن مصرف فست  فودهای حاوی چربی مانند سوسیس، كالباس و پیتزا را یكی از موثرترین راهكار جلوگیری از چاقی برشمرد و گفت: زنان باردار دارای اضافه وزن بهتر است از روغن های مایع با كیفیت مطلوب مانند روغن كلزا به مقدار كم در غذاها استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha