سلامت نیوز: رئیس بیمارستان شریعتی گفت: در مواقع آلودگی هوا و سرما به صورت محسوس آمار بیماران قلبی و ریوی که به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.

احمدرضا سروش در گفت و گو با فارس، گفت: آلودگی هوا تاثیرات کوتاه مدت و درازمدت بر سلامت انسان دارد، که تأثیرات درازمدت آن ثابت شده است؛ همچنین مطالعاتی در سطح دنیا انجام شده است که نشان می‌دهد آلودگی‌های هوا باعث بروز بیماری‌های مزمن، ریوی، سرطان‌ها و اختلالات رفتاری ارتباط دارد.

وی افزود: همچنین یکسری اختلالات کوتاه مدت آلودگی هوا در فصل هوای سردی باعث تسریع بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد مسن، کودکان و اطفال، بیماران قلبی و ریوی در این مواقع به مراکز شهر یا برخی مناطق پرازدحام و آلوده نیایند.

رئیس بیمارستان شریعتی اضافه کرد: آلودگی هوا در کوتاه و دراز مدت می‌تواند باعث یکسری بیماری هایی شود که ما هنوز از آن خبر نداریم. این موضوع ممکن است با خیلی از بیماری‌ها و سرطان‌ها و اختلالات رفتاری ارتباط داشته باشد. همچنین وقتی که بیماری ایجاد شد باعث اشغال تخت های بیمارستانی و تحملی باردرمانی بر نظام سلامت کشور شود.

وی تصریح کرد: زمانی که آلودگی و سردی هوا با هم همراه باشند مراجعان به اورژانس نیز افزایش پیدا می‌کند که دلیل عمده آن اختلالات قلبی و ریوی است. البته در حال حاضر مطالعات مشخصی راجع به این موضوع نداریم که این بیماران را با آلودگی هوا مرتبط کند.

سروش، تأکید کرد: در مواقع آلودگی هوا به صورت محسوس آمار بیماران قلبی و ریوی که به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند 20 درصد افزایش پیدا می‌کند اما خیلی نمی‌شود این را به حساب آلودگی هوا گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha