شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 39886
سلامت نیوز: وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال تعداد 29 هزار و 871 راس دام به وزن سه میلیون و 316 هزار و 851 کیلو گرم در کشتارگاه‌های دامی استان زنجان کشتار شده است، افزود: در هشت ماهه امسال 120 هزار و 295 کیلو گرم گوشت‌ به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده ‌است.

فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: امسال در این استان 120 هزار کیلوگرم گوشت آلوده ضبط و از چرخه گوشت مصرفی مردم خارج شد.

محمد رشید کرمی با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی استان زنجان در سال‌جاری اظهار داشت: در هشت ماهه امسال پنج میلیون و 526 هزار و 897 قطعه طیور به وزن 11 میلیون و 257 هزار و 687 کیلو گرم در کشتارگاه‌های طیور توسط بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مورد نظارت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال تعداد 29 هزار و 871 راس دام به وزن سه میلیون و 316 هزار و 851 کیلو گرم در کشتارگاه‌های دامی استان زنجان کشتار شده است، افزود: در هشت ماهه امسال 120 هزار و 295 کیلو گرم گوشت‌ به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده ‌است.

کرمی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از 52 تن پای مرغ به ارزش 608 میلیون ریال زیر نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای هنگ‌کنگ و ویتنام صادر شده است، خاطرنشان کرد: کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت در نقل و انتقال آنها و صدور گواهی بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی که به خارج صادر می‌شود از وظایف دامپزشکی است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه‌های دام، همکاری با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام را از جمله وظایف سازمان دامپزشکی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha