سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هم‌اکنون مهم‌ترین جنایت و خیانت در حق سلامت مردم را فست فود‌ها بازی می‌کنند، گفت: افزایش این‌گونه مراکز به‌طور حتم پایه‌های زندگی اصیل و مستحکم ایرانی را متزلزل می‌کند، که این امر یکی از برنامه‌های کشور استکباری است.

 سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام این که ۸۰ درصد از مردم کشور دچار سوء تغذیه هستند، افزود: هم‌اکنون تنها ۲۰ درصد از افراد جامعه تغذیه مناسبی دارند و ۸۰ درصد از آن‌ها به سوء تغذیه ناشی از رفاه یا فقر مبتلا هستند.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که یکی از علت‌های افزایش میزان سوء تغذیه، گرایش بی‌رویه مردم به فست‌فود‌ها است، گفت: متأسفانه این‌گونه مراکز در چند سال اخیر به‌ویژه در تهران رشد چشم‌گیری داشته است.

وی با تأکید بر این که فست‌فودها دشمن سلامتی و فرهنگ غذایی مردم است، یاد‌آور شد: به علت رشد بی‌رویه این مراکز، فرهنگ اصیل و سنتی ایرانیان در صرف غذا به‌تدریج کم رنگ شده است.

مره‌صدق با بیان این که هم‌اکنون مهم‌ترین جنایت و خیانت در حق سلامت مردم را فست فود‌ها بازی می‌کنند، افزود: بیشتر این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی چربی، کالری و مقادیر کمی پروتئین و مواد اساسی بدن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به این که مصرف زیاد فست‌فود موجب بروز بیماری‌های خطرناک می‌شود، گفت: افزایش فشار خون، وزن و افزایش بیماری‌های گوارشی و قلبی از مهم‌ترین بیماری‌های پیرامون مصرف فست‌فود است.

این نماینده مجلس هشتم، با انتقاد از دولت و سازمان‌های مربوطه به‌علت ضعف در کنترل و نظارت بر فست‌فود‌ها، یاد‌آور شد: دولت باید با برنامه‌ریزی و نظارت در صدور مجوز این‌گونه مراکز از ایجاد بی‌رویه فست فود‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به نقش اجرای طرح‌های بلند مدت فرهنگ‌سازی در کاهش گرایش مردم به فست‌فودها، تصریح کرد: اگر دولت تنها به اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی اتکا کند، به‌طور حتم در آینده یک نسل از مردم ایران از بیماری‌های فشار خون و سکته قلبی می‌میرند.

مره‌صدق با تأکید بر این که رشد بی‌رویه فست‌فودها ریشه در تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، افزود: افزایش این‌گونه مراکز به طور حتم پایه‌های زندگی اصیل و مستحکم ایرانی را متزلزل می‌کند، که این امر یکی از برنامه‌های کشور استکباری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha