شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 39897
سلامت نیوز: ضایعات آکنه یا جوش می تواند به صورت التهابی و غیر التهابی مشاهده شود و وجود آکنه در خانم ها مقاومتر از آقایان است.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: آکنه در خانم ها مقاومتر از آقایان است که دلیل آن نامشخص است.

وی گفت: باید توجه داشت که ضایعات آکنه یا جوش می تواند به صورت التهابی و یا غیر التهابی دیده شود که در شکل غیر التهابی به صورت جوش های سرسیاه است.

انتظاری تأکید کرد: در صورت درمان نکردن به موقع و صحیح جوش های التهابی می تواند منجر به ایجاد ضایعات باقیمانده شود که آثار ناشی از آکنه برای بیمار می تواند مشکلات روحی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در 98 درصد موارد، ضایعات آکنه در صورت مشاهده می شود.

وی به راه های درمان آکنه اشاره کرد و گفت: علاوه بر تجویز خوراکی و درمان های موضعی، گاهی علاوه بر تجویز خوراکی و درمان های موضعی گاهی تخلیه جوش های سرسیاه، تخلیه کیست ها، تخلیه مایعات چرکی داخل ضایعات، استفاده از انواع روش لایه برداری، استفاده از صابون های حاوی سولفور و موارد دیگر لازم می شود و برای درمان ضایعات آکنه نیز روش های متعددی وجود دارد که بنا به تشخیص پزشک توصیه می شود که می توان به روش هایی نظیر میکرو درم ابریژن اشاره کرد و امروزه استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت نیز در درمان این گروه مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha