سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که افزایش تعرفه‌گذاری در کنار اجرای مکانیزم‌های دیگر مانند ساماندهی نظام پرداخت، توسعه و شکوفایی بخش بهداشت و درمان کشور را به‌دنبال دارد، از این‌رو وزارت بهداشت و درمان باید برای اجرای تمام شاخص‌های سلامت برنامه‌ریزی کند.

 سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره تغییر و افزایش تعرفه بخش درمان در سال ۹۱، افزود: تعرفه‌گذاری به عنوان یک ابزار حاکمیتی و سیاست‌گذاری به شمار می‌آید، از این‌رو میزان تعرفه در بخش درمان میزان خدمات را تعیین می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که تعرفه ابزار کنترلی برای بخش سلامت کشور است، گفت: این ابزار باید به صورتی عمل کند که خدمات به طور مطلوب و عادلانه ارائه شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اعلام این که افزایش تعرفه‌گذاری در کنار اجرای مکانیزم‌های دیگر توسعه و شکوفایی بخش بهداشت و درمان کشور را به‌دنبال دارد، یاد‌آور شد: تعرفه‌گذاری، ساماندهی نظام پرداخت، سیستم ارائه خدمات و... از شاخص‌های کنترل بخش بهداشت و درمان به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که تعیین تعرفه جدید در بخش درمان به‌تنهایی مؤثر نیست، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با برنامه‌ریزی تمام مکانیزم‌ها بخش سلامت را فعال و توسعه ببخشد.

وی همچنین بر سازماندهی نظام پرداخت و نظام ارائه خدمات سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد.

سال گذشته با توجه به نرخ تورم و همچنین تأثیر هدفمندی یارانه‌ها بر هزینه‌هایسلامت، رشد تعرفه‌ ۲۳ درصدی برای بخش دولتی در نظر گرفته شد، اما متأسفانه این میزانرشد به ۹ درصد تبدیل شد، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری نیزقول داد تا فاصله ۹ تا ۲۳ درصد را در اعتبارات و بودجه‌های وزارت بهداشت لحاظ کنداما هنوز مبلغی در این زمینه به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha