شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 39922
سلامت نیوز: مصرف مواد غذایی كه از لحاظ پروتئین، فیبر و آهن غنی هستند برای كاهش وزن ضروری است.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌ افرادی كه به تازگی لاغر شده اند باید سه وعده غذایی را مرتب و به همراه میان وعده هایی مصرف كنند تا دوباره چاق نشوند.

وی در ادامه افزود: تاكید بر اصلاح عادت های غلط غذایی، استمرار عادات خوب غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، شیرینی جات و فست فودها در این افراد توصیه می شود.

انوشه با بیان اینكه افرادی كه برنامه غذایی منظمی دارند كالری بیشتری می سوزانند خاطر نشان كرد: مصرف سبزیجات، میوه های حاوی فیبر و روغن های گیاهی، روغن زیتون، روغن كانولا از جمله موادی است كه برای جلوگیری از چاقی ضروری است.

براساس تحقیقات انجام شده مصرف بادام، سیب، خرما و یا انبه خشك، تخم مرغ، توت، انگور یا موز، لوبیا، گوشت بدون چربی و ماهی جلوی چاقی را می گیرد.

بنابراین گزارش، بادام حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، چربی و فیبر است و سیب، توت فرنگی، هلو، پرتقال و گریپ فروت حاوی پكتین (نوعی فیبر) است كه تا ساعت ها احساس سیری ایجاد می كند و همچنین خرما و انبه خشك حاوی ویتامین سی و آهن هستند.

در این تحقیقات آمده است: تخم مرغ همانند بمب پروتئینی عمل می كند و علاوه بر آن منبع آهن و لیستین است كه برای سلامت مغز مفید است و همچنین اسید آمینه لوسین كه در گوشت، گوشت ماهی و مرغ و لبنیات وجود دارد برای پرورش ماهیچه عضلانی و تنظیم هورمن ها برای كنترل اشتها و سوزاندن چربی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha