سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر گفت: حرکت لاک پشتی نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران جای نگرانی دارد و مشکل را دو چندان کرده است.

پروین احمدی نژاد در گفت و گو با پانا، در خصوص روند نوسازی بافت های فرسوده در شهر تهران، اظهار کرد: موضوع نوسازی بافت های فرسوده از الویت های اساسی شهر تهران است اما برای ارزیابی از روند نوسازی باید چند نکته مهم را مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه نکته در این بخش میزان رضایتمندی مردم است، ادامه داد: به اعتقاد من برای داوری و قضاوت درست باید به میان مردم رفت و گزارشی از شرایط سخت زندگی در خانه های فرسوده تهیه کرد و به درستی این شرایط را به تصویر کشید.

عضو شورای شهر تهران به تغییرات پی در پی در مدیریت سازمان نوسازی اشاره کرد و گفت: به چالش کشیده شدن مدیریت قبلی توسط مدیریت جدید خود حدیث معضل بخوان از این محمل است.
پروین احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ظاهرا نوسازی بافتهای فرسوده از الویت برخوردار نیست، تصریح کرد: حرکت لاک پشتی در روند نوسازی بافت های فرسوده مشکل را دو چندان کرده است در واقع علاوه بر بافت های فرسوده قدیمی، بافت های فرسوده جدیدی که بر مجموعه بافت های فرسوده اضافه می شود جای نگرانی دارد.

تنها 7درصد از مجموع 3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شهر تهران بازسازی شده است

چندی پیش سرپرست سازمان مدیریت بحران نیز درباره بافت های فرسوده با بیان اینکه تنها از مجموع 3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شهر تهران 7 درصد آن ترمیم شده است، خاطرنشان کرد: در سایر شهرهای کشور در مجموع 15 درصد از 62 هزار هکتار بافت فرسوده بازسازی شده است اما خوشبختانه بازسازی بافت های فرسوده در روستاها با روند 80 درصدی بسیار موفقیت آمیز بوده است به طوری که هم اکنون یک میلیون و 400 هزار بافت فرسوده روستایی بازسازی شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب مردم برای نوسازی بافت های فرسوده در شهرها به افزایش تسهیلات وام نوسازی به 20 میلیون تومان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه توقع مردم از دولت بالاست اما دولت بیش از این نمی تواند برای نوسازی بافت های فرسوده هزینه کند البته ناگفته نماند در این بین مشکلات بسیاری از جمله مشکلات مالکیتی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha