سلامت نیوز: در طول 9 ماه گذشته تعداد 56792 ولادت، 6205 طلاق و 19701 مورد فوتی در ثبت احوال استان اصفهان به ثبت رسیده است.
 
محمد علیپور در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: در طول ۹ ماه گذشته تعداد ۵۶۷۹۲ ولادت در کل استان ثبت شده است.

وی افزود: در استان اصفهان در این مدت ماهیانه ۶۳۱۰ تولد و روزانه ۲۱۰ نفر و هر ساعت ۸/۸ نفر تولد به ثبت رسیده.

همچنین با اشاره به طلاق‌های جاری در ۹ ماهه اخیر گفت: در ۹ ماهه گذشته ۶۲۰۵ واقعه طلاق جاری شده و ماهیانه ۶۸۲ روزانه ۲۳ و هر ساعت ۱ طلاق در اصفهان به ثبت رسیده.

وی افزود: در همین مدت ۱۹۷۰۱ مورد فوتی در استان اصفهان به ثبت رسیده که نسبت به ۹ ماهه گذشته مشابه ۱۲% رشد داشته است و ماهیانه ۲۴۶۳ فقره فوتی و هر روز ۸۲ نفر و هر ساعت ۴/۳ نفر در استان اصفهان فوت کرده‌اند.

علیپور در ادامه با بیان اینکه ثبت احوال نقش کلیدی در انتخابات دارد گفت: ثبت احوال یکی از منابع چهارگانه پاسخگویی به موارد مطرح در انتخابات می‌باشد.

علیپور افزود: امکان پذیری ساختن طرح‌های اقتصادی دولت از طریق ثبت احوال انجام می‌شود. همچنین اصلاح نظام بانکی و بیمه‌ای نیاز به ارائه اطلاعات از طریق ثبت احوال دارد.

وی در ادامه از صدور شناسنامه مکانیزه در دست اقدام خبر داد که در این نوع شناسنامه‌ها به جای دست نویسی مدارک، موارد چاپ و عکس اسکن می‌شود و شناسنامه با روکش پلاستیکی برای حفظ مشخصات روکش می‌شود و صدور شناسنامه مکانیزه از آذر ماه امسال درتمام شهرستان‌های استان آغاز شده است.

وی در ادامه از طرح کارت ملی هوشمند که یک کارت چند منظوره است خبر داد که علاوه بر اطلاعات هویتی، عکس، اسامی همسر و فرزندان، اطلاعات شغل، تحصیلات و امضاء دیجیتال فرد بر روی این کارت‌ها تعبیه خواهد شد و جای کارت ملی فعلی را خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha